Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '07

 
Kategori
Kitap
 

Monte Cristo Kontu

Monte Cristo Kontu
 

Geçen sene kitaplığımda okumak için bir kitap arıyordum. Çoğunu okumuştum, hem de tekrar tekrar. O sırada gözüme bir kitap ilişti, oldukça kalındı. Okumak istedim ancak içimden bir ses "Okuma !" diyordu nedendir bilmem içimdeki sesi dinlemedim –her zaman dinleyen ben- kitabı aldım ve okumaya başladım. Kitabı okumaya başladığım an, oldukça büyük bir bitirme sonunu öğrenme isteği geldi. Ama kitabı bitirmem imkansız gibiydi "Monte Cristo Kontu" Alexandre Dumas’ın yazdığı çok güzel ve etkileyici bir kitap.

O gece sanırım kitabın yarısını okumuştum. Elime ilk aldığım en kalın kitaptır Monte Cristo ve benim için özel bir yeri vardır o kitabın neden mi? Çünkü bana okumayı sevdirmişti.

Yazar onu yazarken nasıl bir duyguda yada nasıl bir ruh hali içinde idi bilemem. Ancak o kitabı okuduktan sonra hayata bakış açımı değiştirdim diyebilirim. Kitap bana hayat da başımıza her şeyin gelebileceği ve ancak kendi çabalarımız ile kurtulabileceğimiz öğüdünü vermişti. Belki okuyan herkes farklı yorumluyordur. Benim için böyle bir anlama geliyordu.

Olayda hüküm süren ve kesinlikle yok edilemeyen intikam duygusu beni etkileyen bir diğer özelliğidir bu kitabın. Daha sonra dershane öğretmenim bana bu kitabın çocuklar için uyarlanmış bir versiyonunu vermişti sanırım 90 sayfa yada o civarlarda idi. Bir düşünün ben 599 sayfalığını okumuşum şimdi ise elimde 90 sayfalık bir Monte Cristo Kontu tutuyorum. İlk önce bu nasıl olur kitabı nasıl buna sığdırmışlar falan gibi kendi kendime bir çok soru yönelttim eve gider gitmez de okudum. Nasıl sığdırdıkları belliydi, beni en çok etkileyen yer "İNTİKAM" kitapta yoktu, ve gerçekten okurken beni baya bir sıkmıştı kitap.

Birinci yarıyıl döneminde Türkçe öğretmenimiz bizi gruplara ayırdı ve Dünya klasiklerini okuyup bir piyes olarak sunmamızı istedi. Ben zorla grubu ikna ettim ve bu kitabı aldırdım. 1 haftamız vardı ve hoca inceltirmiş baskı almamıza izin vermiyordu. Ben o kalın kitabı yeniden okudum, özetini çıkardım, piyesi, kıyafetleri hazırladım. Ancak ödevin bitiş süresine bir gün kala büyük bir yıkıma uğradım arkadaşlarım kitap kalın olduğu için okumamışlardı ve ben öylece kalakalmıştım. O an gelmişti bir teneffüs sonra çıkıp piyes yapmak zorundaydık ancak kimse bir şey bilmiyordu. O sırada arkadaşlarımı ele vermek istedim, ancak bir süre sonra bunun bana bir yararı olmayacağını anladım. Arkadaşlarıma hemen özeti verdim ve Dantes’in kıyafetlerini üzerime geçirdim. Hapishane bölümü tek kişilik idi, ve onu bilen biri olarak ben oynayabilirdim. Oynadım da.

Bu kitap ile ilklerimi yaşadım, eğlendim. Okumayan (Okumuşsunuzdur ama) herkese tavsiye ediyorum. Aşk, ihanet, intikam gibi tüm duyguları bu kitapta güzel bir anlatış altında bulabilirsiniz… İyi okumalar !!

(Çekilmiş filminide izleyebilirsiniz)

 
Toplam blog
: 12
: 1272
Kayıt tarihi
: 11.02.07
 
 

14 yaşındayım, küçüklüğümden beri yazar olmak istemişimdir. 7 yaşımda okumayı öğrendikten sonra, yaz..