Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '13

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Mor Çatı gönüllüsü neler yapabilir?

Mor Çatı gönüllüsü neler yapabilir?
 

mor çatı kadın sığınağı vakfı için gönüllü çalışmak


Daha önce Mor Çatı'da neler yapılıyor demiştik, şimdi gönüllü olmak isteyenler neler yapabilir diye devam ediyoruz.

Mor Çatı günüllüsü olmak : Gönüllülük için Vakfa başvuru yapıyor, gönüllülük formu dolduruyor ve 3-4 toplantıya gidiyoruz. Vakfın kurucuları bizimle gönüllü olmak için nedenlerimiz, devamlılığımız ve niyetimiz hakkında görüşüyor. Daha sonra 2,5 günlük bir eğitim süreci başlıyor. Vakfın değerleri, çalışma düzeni, şiddet nedir, çeşitleri nelerdir gibi başlıklarda eğitim veriliyor. 

Eğitim sonrası gönüllü çalışmalar : Eğitim sonucunda halen gönüllü olmaya niyetli olanlar kadar, düşündüğü gibi devam edemeyeceğini farkedenler de oluyormuş. Bu düşüncede olanlar ayrılıyor, düzenli kalacaklar ile yola devam ediyorlar.

Çalışma grupları : Farklı başlıklarda organize çalışma imkanı var. Çocuklar, hukuki destek, eğitim desteği, psikolojik danışmanlık gibi. Eğer mesleki olarak bu branşlarda görev yapıyorsanız kendi deneyimleriniz ve bilgi kaynağınız Mor Çatı’da aktif destek vermek için avantaj olabilir.

Genel Merkez: Vakfın Taksim’de bir genel merkezi ve çok az sayıda yetkili tarafından bilinen , yeri saklı tutulan bir sığınağı var. Genel merkezde  telefonlara ve iletişim akışına destek verebilirsiniz. Kendi belirleyeceğiniz sürelerde ( haftada X saat, X gün gibi ) ofiste görev alabilirsiniz. Genel merkezden sığınağa gidecek yardım ve malzemeler için çalışabilirsiniz. Mor Çatı tanıtım gönüllüsü olabilirsiniz.

Refakatçilik: Mor Çatı’ya şiddet sebebi ile başvuran kadınlarımıza hastaneye, karakola, adliyeye giderken refakatçilik yapabilir, gerekirse İstanbul içi ulaşımlarında yardımcı olabilirsiniz. Hastaneye gitmesi gereken ama kimsesiz, tek başına haraket edemeyen birine fiziken imkan sağlayabilirsiniz.

Basın / yayın / web sitesi : Mor Çatı yayınlarının hazırlanması, web sitesinin takibi, dergi çıkarılması, gelen mesajların cevaplanması gibi iletişim başlıklarında destek verebilirsiniz.

Sığınak yardımı: Devletin sığınaklarında izin verilen kalma süresi 3 ay, oysa Mor Çatı’da süre kısıtlaması yok. Kalan anne ve çocuklar için çeşitli ihtiyaçların dönemsel olarak karşılanması gerekiyor. Kıyafet, hijyenik ihtiyaçlar, bakım ve sağlık malzemeleri vb. tedariki için gönüllü olabilirsiniz.

Eğitim: Sığınakta kalan çocukların eğitim yaşamlarına devam edebilmesi için maddi ve  manevi destek verebilirsiniz. Çocuklar için ayda 1/2 kere sinema, tiyatro bileti almak ya da oyun grubu , aktivite merkezlerinde eğlenceli bir iki saat geçirmelerine yardım edebilirsiniz.

Sosyal destek : Annelerin arasında dışarıdan ortaokul ve lise eğitimine devam etmek isteyenler olabiliyormuş, onların ders çalışmasına ya da sınavlara girmesini destekleyebilirsiniz. Ayda 1 kere kuaför, güzellik merkezi, sağlık ve hijyen bakımları için yardım edip onlar için de manevi bir mutluluk kaynağı olabilirsiniz.

Sponsorluk: Çeşitli yardım konuları için sponsor olup / bulup destek verebilirsiniz.

Çalışma / Ev hayatı : Evi olan ve evini kiraya vermek isteyen biri Mor Çatı’dan ayrılacak ama gidecek yeri olmayan 1-2 anne için evini indirimli kiraya verebilir. Çalışma hayatı için istihdam yaratabilir. ( Burada önemli bir konu var; genelde istihdam verenlerde yatılı ve ya gündüzlü hasta bakıcılığı, ev işi gibi başlıklar öne çıkıyor. Kadınlarımızı ezmeden, onları çok düşük maaşlı ve niteliksiz işgücü ile hırpalayacak tekliflerle suistimal etmemek gerekiyor. )

Tanıtım: Yılın belli dönemlerinde Tüyap, Koç Fest gibi organizasyonlarda Mor Çatı standında durabilir, broşür dağıtımı, basılı yayın ve dergi dağıtımı için görev alabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi yapılabilecek çok fazla yardım var. Nakdi olması gerekmiyor, emek vermek, vakit ayırmak da yeterli. Mor Çatı’ya başvurarak gönüllü olma prosedürünü takip edebilirsiniz.

Bu yazıyı yazarken de Mor Çatı’nın sık sık vurguladığı bir kavram kulaklarımda çınlıyor. ” üstsel bakış” olmamalı. Yani “ Benim hayatım iyi gidiyor. Benim çevrem, benim yaşantımda böyle şeyler olmaz. ”  dememeli. Karşı tarafa acımak, küçümsemek, imkanlarını lütfeder gibi paylaşmamak gerekiyor. Aksine onların yaşamda karşılaştıkları zorluklara karşı ayakta durma güçlerine hayranlık duymak, direnişlerine saygı göstermek ve desteklemek ana felsefe olmalı.

Ben ne yapabilirim ki? derseniz, bu yazı size bir fikir vermiştir umarım.

Yapacak çok şey var gerçekten… 

  • Devletin sığınaklarında izin verilen kalma süresi 3 ay, oysa Mor Çatı’da süre kısıtlaması yok. Kalan anne ve çocuklar için çeşitli ihtiyaçların dönemsel olarak karşılanması gerekiyor. Kıyafet, hijyenik ihtiyaçlar, bakım ve sağlık malzemeleri vb. tedariki için gönüllü olabilirsiniz.
  • Eğitim: Sığınakta kalan çocukların eğitim yaşamlarına devam edebilmesi için maddi ve  manevi destek verebilirsiniz. Çocuklar için ayda 1/2 kere sinema, tiyatro bileti almak ya da oyun grubu , aktivite merkezlerinde eğlenceli bir iki saat geçirmelerine yardım edebilirsiniz.
  • Sosyal destek : Annelerin arasında dışarıdan ortaokul ve lise eğitimine devam etmek isteyenler olabiliyormuş, onların ders çalışmasına ya da sınavlara girmesini destekleyebilirsiniz. Ayda 1 kere kuaför, güzellik merkezi, sağlık ve hijyen bakımları için yardım edip onlar için de manevi bir mutluluk kaynağı olabilirsiniz.
  • Sponsorluk: Çeşitli yardım konuları için sponsor olup / bulup destek verebilirsiniz.
  • Çalışma / Ev hayatı : Evi olan ve evini kiraya vermek isteyen biri Mor Çatı’dan ayrılacak ama gidecek yeri olmayan 1-2 anne için evini indirimli kiraya verebilir. Çalışma hayatı için istihdam yaratabilir. ( Burada önemli bir konu var; genelde istihdam verenlerde yatılı ve ya gündüzlü hasta bakıcılığı, ev işi gibi başlıklar öne çıkıyor. Kadınlarımızı ezmeden, onları çok düşük maaşlı ve niteliksiz işgücü ile hırpalayacak tekliflerle suistimal etmemek gerekiyor. )
  • Tanıtım: Yılın belli dönemlerinde Tüyap, Koç Fest gibi organizasyonlarda Mor Çatı standında durabilir, broşür dağıtımı, basılı yayın ve dergi dağıtımı için görev alabilirsiniz. 

Sena Baran

 
Toplam blog
: 48
: 5171
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

1978 doğumlu, Uluslarası ilişkiler mezunu, uluslarası lojistik uzmanı, sosyal medya meraklısı, bl..