Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

Mor Menekşe, aç Dostlar ve Altın gözlü Çocuk

Mor Menekşe, aç Dostlar ve Altın gözlü Çocuk
 

Nâzım Hikmet


Bugün (21 Mart), yalnızca Nevruz değil, aynı zamanda Dünya Şiir Günü. Nevruz’un gölgesinde kalan bugünü Nevruzla birlikte, Nâzım Hikmet’ten güzel bir şiirle – ki bu şiiri ve “Hapiste Yatacak Olana Öğütler” ile “Bu Gün Pazar” şiirlerini, 1981 yazında Ulucanlar Cezaevi’nde çocuklar bana tekrar tekrar okutup dinlemekten bıkmazlardı- anmayı ihmal etmeyelim: Nevruzumuz kutlu, şiirimiz bol olsun.(Yusuf ERDEM)

MOR MENEKŞE, AÇ DOSTLAR VE ALTIN GÖZLÜ ÇOCUK
 
Abe şair,
bizim de bir çift sözümüz var

«aşka dair.»
 O meretten biz de çakarız
 biraz..

Deli çığlıklar atıp avaz avaz
burnumun dibinden gelip geçti yaz
sarı tahta vagonları
ter, tütün ve ot kokan
bir tren gibi.

Halbuki ben

istiyordum ki gelsin o
kırmızı bakır bakracında bana
sıcak süt getiren gibi...

Fakat neylersin,
yaz böyle gelmedi,
 yaz böyle gelmiyor,
 böyle gelmiyor, hay anasını... şey!..

EEEEEEEEEY...
kızım, annem, karım, kardeşim
sen

başında güneşler esen
altın gözlü çocuk,
altın gözlü çocuğum benim;
deli çığlıklar atıp avaz avaz
burnumun dibinden gelip geçti de yaz,
ben, bir demet mor menekşe olsun
getiremedim sana!
Ne haltedek,
dostların karnı açt

kıydık menekşe parasına!

****

Ve Hasan Hüseyin’in Kızılırmak şiirinden iki dize:                                                                             

“Silah ve şarkı

Ben bütün karanlıkları bunlarla yendim.”

 
Toplam blog
: 56
: 599
Kayıt tarihi
: 08.03.11
 
 

1948’de Tokat’ın Reşadiye ilçesine bağlı Bereketli köyünde doğdum. İlkokulu köyümde, ortaokulu Reşad..