Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
İnternet
 

Mor menekşe mi, çuha çiçeği mi?

Mor menekşe mi, çuha çiçeği mi?
 

''Duydum ki mor menekşe aranıyormuş'' başlığıyla yayınladığım yazıya ''doğa'' rumuzuyla yazan bir blog yazarımızdan yorum geldi. Fotoğraftaki çiçeğin menekşe değil, çuha çiçeği olduğunu yazmıştı (1).

Çiçekler ve renkler konusunda cahilliğimi o yazıda da belirtmiştim. Benim için yamaçta gördüğüm ve rengi mor gibi olan her çiçek menekşedir. Bu arada şunu da söylemekten kaçınmayacağım, mor ve eflatunun bir çok tonu benim için mor renktir.

Rumuz olarak ''doğa'' sözcüğünü seçen bir kişinin dediğine güvenmem gerekiyordu ben de güvendim. Yine de merak ettim gerçek ''mor menekşe'' nasıl oluyordu ve hiç bilmediğim ''çuha çiçeği'' neye benziyordu. Ne kadar çok menekşe çeşidi varmış meğerse. Fotoğraflarını gördükçe, onların birçoğu daha önce gördüğüm ama menekşe olarak hiç düşünmediğim çiçeklerdi. Bir fotoğraf sitesinde ''mor menekşe'' olarak adlandırılmış bir fotoğraf gördüm. Fotoğraftakiler benim de ''menekşe'' diye düşünerek fotoğraflarını çektiğim çiçeklerin aynısıydı. Ne çok sevindim ama ondan sonra başka kanıt bulamadım.

İkinci durağım ''çuha çiçeği'' aramasında bulduğum sitelerdi. ''Menekşe'' çeşitlerinin ne çok olduğu konusundaki şaşkınlığım ''çuha çiçeği'' için de sürdü. Her renkten her şekilden çiçeklerin adları ''çuha çiçeği'' olarak geçiyordu. ''Doğa'' arkadaşımızın ''çuha çiçeği'' dediğine benzer fotoğraflar da gördüm.

Bu aramalar sırasında ''başvuru kaynağı'' olarak Internet’i sorguladım. Başvuru kaynağı olarak önceliği ansiklopedilere veren bir kişi olarak Internet’te çok bilgi olduğunu bilirim ama güvenilir bilgiyi bulmak için çok sayıda farklı kaynaktan bilgiyi onaylamak gerektiğine inanırım. Ben de Internet’e “menekşe” konusunda büyük bir olasılıkla yanlış bir fotoğraf ve yanlış bilgiler aktararak daha sonra menekşe konulu arama yapanlar için güvenilir olmama olasılığı olan bir bilgi kaynağı yaratmış oldum.

Internet’teki önemli bilgi kaynaklarından biri olan Wikipedia imece yöntemiyle birçok dilde çok kullanışlı ansiklopediler yaratıyor. Birkaç yıl sonra Google ile arayıp Wikipedia’dan gerekli bilgileri alacağız. O zamana kadar bulduğumuz bilgiler için şüpheci olmayı sürdürmekte yarar var.

(1) : Duydum ki mor menekşe aranıyormuş: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=19548

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..