Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Mor Üretim

Son birkaç yıldır sizler tarafından çok kez sorulmuş ve merak edilen bir konu var: “ Mor üretimler.” Zamanında bu konuyla ilgili 2020 yılında bir yazı yazmıştım. Gıdalarda mor renginin nasıl sağlandığını, mormiks karışımını, mor renk modasını ve sektörde bu üretimin önemini ve gerçekleştirilmesi mümkün olan ürün beklentilerimi güzelce anlatmıştım. Merak eden ve okumamış olan varsa “Mor ekmek üretimi” yazısını aratıp kolaylıkla ulaşabilirler. Yıl oldu 2021, günümüze gelelim mi?

Bilimsel olarak kısaca bahsetmek gerekirse mor meyve ve sebzelerden saflaştırılan antosiyaninler bizlere bu tatlı rengi sunuyor. Yani anlayacağınız gıda boyası kullanmadan da renkli bir gıda üretimi gerçekleştirilmiş oluyor. Ülkemizde 1-2 yıl önce meşhur olan mor üretim ekmekti, zamanla gördünüz ki mor makarnalar, erişteler, yoğurtlar elde edildi. Ben merakla “Yakın zamanda bu üretimi de bekliyorum, bakalım ne zaman gelir?” diye düşünürken beklediğim oldu. Günlük hayatımızda kahvaltı veya ara öğünlerde severek tüketilen etimek, “İşte ben morlandım.” diye bana seslenmesin mi? Ooo dedim hemen inceliyorum seni gel canım. Yeni mor etimek’in rengi kırmızı pancar ve siyah havuç suyundan geliyor. “Tam buğday unlu ekşi mayalı” olarak üretilen mor etimekler 115 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkıyor. Yani öyle morlu morlu görürseniz, “Aa bu da neymiş?” dedirtir miyim ben size? “Özgecim yazdı geçen hafta, biliyorum bunu.” cümleleri beni mutlu eder her zamanki gibi.

Etimek zaten kızarmış ekmek olduğu için “Enzime dirençli nişasta” yapısına sahip.  Bu kavram, yapısında nişasta bulunan gıdaların ısıtılıp soğutulmasıyla ilgili. Zamanında fazlaca araştırdığım ve makalelerce incelediğim bir konuydu. Bir gün bu konuda da ayrıntılı yazarım, seversiniz. Dedikodu yaparken araya öğüt veren teyzeler gibiyim, hafif bilimsellik de katmaya çalışıyorum çok derinlere inmeden (güldürdü).  Yani anlayacağınız sadece renk değil, beni her açıdan mutlu etti. Bu tarz üretimlerin hayatımıza her zaman renk katması dileğiyle… Sıradaki morlu ne olur dersiniz?

Sağlıkla Kalın!

Not: “Mutluluk denince akla geldi.”

Gıda Yüksek Mühendisi
Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..