Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mor ve ötesi

Mor ve ötesi
 

Bir kadın… Gözleri kısık, elleri titrek, başı dik ama yüzü kanlar içinde.

Bir belediye otobüsü. Çok kalabalık değil. Bilet atıp kendime yer beğenirken onun tam karşısına oturuyorum. Gözyaşıyla karışık kan oluk oluk gidiyor. Belli ki bilinci yerinde değil, çünkü kendi kendine konuşuyor.

Tepki vermemeniz mümkün değil. İlk defa bu kadar kan, morartı ve şiddet gören bir kadın gördüğümü farkettim, kalakaldım. Ne yapmalıyım diye düşünürken, çantamda mendil aramaya çalıştım. Aksi gibi yok. Bir şey yapmalı? Dilimde bir sürü kelime dolanıyor ama cümle kurup ta kadına diyemiyorum. Neyse ki yalnız değilim. Benimle birlikte otobüse binen adam onu hastaneye götürme teklifinde bulunuyor. Masrafını ödeyeceğini söylüyor. Israrlarına rağmen, kadın ağlayarak reddediyor. Bu tekliften güç alarak sadece iki kelime konuşabiliyor: Kocam dövdü……

İlk defa dayak yiyen bir kadın sureti gördüm. Size “kadına el kalkar mı?” gibi klişelerden bahsetmeyeceğim. Yalnız; olayın acımasızlığına, dehşetine bakar mısınız? Ne kadar aklınız başınızdan gidiyor ki, ne göz kalıyor ne burun? Bir insanın gözü bu kadar dönmüş olabiliyor. Ve diğer insanın da canlı olduğunu, hatta fiziki olarak kendisinden daha savunmasız olduğunu unutuyor.

Ve dayak yiyen kadının psikolojisi. Onca dayağa, köteğe ve acıya rağmen insanların arasına karışıp, yürüyebilmesi. Çok garipsedim. Utanmalı, çekinmeliydi ya da evden çıkmayıp saklanmalıydı. Kimseye derdini ve sebebini söyleyememeliydi. Hep böyle olmaz mıydı? Fakat o belediye otobüsüne bindi, onca sızıya rağmen başını eğmedi. Kaç kişi bu cesareti gösterebilirdi.

... Birden ayağa kalktı. Şoföre otobüsü durdurması için seslendi. O kadar perişandı ki. Basamakları inerken arkasına dönüp, bizlere ölmek istediğini söyledi ve gözden kayboldu. Bugün gözlerim gazetelerde ondan bir haber arıyor.

Hiç okumadan çevirdiğim üçüncü sayfa haberi.

 
Toplam blog
: 16
: 855
Kayıt tarihi
: 29.07.06
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Sekiz yıl turizm sektöründe çalıştım. Yüksek lisans öğrencisiyim. Aynı zam..