Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Mordoğan Troykası -1- Aras Hotel

Mordoğan Troykası -1- Aras Hotel
 


Mordoğan, çok büyük bir yerleşim merkezi değil şüphesiz ama tüm otel ve pansiyonları da, seri yazılarımla değerlendireceğim üçlüden oluşmuyor muhakkak. İrili-ufaklı, yeterli-yetersiz, bir miktar daha konaklama yapılabilecek mekan mevcut bölgede. Ancak bana göre, bölgenin dişe dokunur üç önemli tesisi, yani -kendi taktığım isim ile- Mordoğan Troykası; Aras Otel, Yıldız Motel ve Turkuaz Pansiyon’dan oluşuyor.



Her üçünü birçok defa denemiş, konaklama yapmış birisi olarak; özellikle bölgede tatil planı yapacak ya da yapmayı düşünenler için naçizane düşüncelerimi paylaşmak istemekteyim.



Aras Otel
, adından da anlaşılacağı üzere Aras Kargo grubunun önemli bir yatırımı. Çok yıldızlı ve büyük bir tesis olarak ve segmentinde bölgenin tek işletmesi olma özelliğiyle şüphesiz Mordoğan için de çok değerli.



Devam eden yazılarımda değerlendireceğim diğer iki mekan ile direkt kıyaslama yapmak aslında hiç de doğru değil. Segmentleri ve konseptleri birbirlerinden oldukça farklı.



Aras Otel’de ilk kez, tam beş yıl önce kalmıştım. Dört günlük, bir paket programdı. Ve o konaklama tecrübesinden sonra tesisin, benim ukdemdeki yeri sadece, önünden balık tuttuğum ve arkasındaki özel bahçede bulunan devekuşlarına, oğlum için günlük ziyaretler yaptırdığım bir yer olarak kaldı.



İşletmecilik ve müşteri memnuniyeti anlayışları, tesisin tüm konforuna ve fiziksel artılarına direnen şekilde yerlerde sürünmekteydi. Bir yıl kadar önce yazdığım bir yazımda, bu durumu “kargocu mantığıyla otel işlettikleri” tespitimle nitelendirmiştim.



Ve imkanım olduğu halde ısrarla ve tüm konfor şartların yetersizliğine rağmen tercihimi, sonraki yıllarda, Yıldız Motel ya da özellikle Turkuaz Pansiyon’dan yana kullandım.



Bu sene, bir vesile ile Aras Otel’i tekrar denemek durumunda kaldım. Profesyonel yönetim teknikleriyle, mentalite değişimi ve müşteri odaklı olabilmekle işin çehresinin nasıl da değiştiğine bir kere daha şahit oldum.



Otel Müdürü ile ayaküstü, kısa bir sohbet yaptık restoranda. Geçen sene iş başına gelmişler. Bir şeyler yapmaya çabaladıklarından, daha yapılması gereken çok işleri olduğundan bahsetti. Ben de kendilerini tebrik ettim.



Fiyatlar konusunda, diğer iki tesisten birkaç puan yüksek de olsalar, çok yıldızlı bir otel için aslında ekonomik denilebilecek bir fiyat marjları olduğunu söyleyebilirim.



Herşey dahil sistemi uyguluyorlar. Ve gerçekten de ufak hesaplar peşine düşmüyorlar bunu yaparken. Yemek kaliteleri, bu tarz otellerin genel seviyesinin altında değil. Ama öyle ahım-şahım olduğunu söylemek de kesinlikle imkansız.



Ana et yemekleri ve soğuk mezeleri vasat. Tatlılarda başarısızlar. Meyveler ise oldukça taze, kaliteli ve zengin. Tüm büfe, çeşitlilik açısından ve servis yönünden yeterli.



Alkolsüz içeceklerde Ülker ürünlerini, şaraplarda Pamukkale, rakıda Anadolu, birada ise Tuborg markalarını tercih ediyorlar. Ve gerçekten sınırsız servis imkanı tanınıyor.



Oda ve kat hizmetleri mükemmele yakın. Odaların fiziksel şartları, ödediğiniz miktarı fazlasıyla karşılıyor. Hemen ayağınızın dibinden başlayan denizin ise maddi karşılığı yok tabi.



Otele ait bir iskele var. Buradan denize girilebiliyor, bazı su sporlarını yapma şansını yakalayabiliyorsunuz.



Ben test etmedim ama açık ve kapalı yüzme havuzu, çocuk oyun parkı, hamam, jakuzi, fitnes merkezi, bilardo, gece sinema gösterimi, disco gibi aktiviteleri de kullanıma açık.



Sonuç olarak; Aras Otel, beş sene önceki Aras Otel değil. Köprünün altından çok fazlaca su akmış. Şu anda, müşteri olduğunuzu hissedebileceğiniz çok ama çok sebebiniz var Aras’ta.



Bir küçük not da şu ki beş sene önce burada kaldığımızda, oğlum annesinin karnındaydı. Bu sefer ise beş yaşında bir delikanlı ve kaldığımız oda için “babacığım, ben bu odayı çok sevdim, lütfen burası benim evim olsun” dedi...



Çocuklar, tahmin edebildiğimiz ve bilebildiğimizin çok ötesinde seçicidirler ve direkt söylerler efendim. Bilmem anlatabildim mi?



Not: Yarın "Yıldız Motel".

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..