Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '18

 
Kategori
Eğitim
 

Morityus Cumhuriyeti ve Dede Korkut Hikayeleri

Morityus Cumhuriyeti ve Dede Korkut Hikayeleri
 

Dün akşam Türk destanı "Dede Korkut"un Morityus Cumhuriyeti'nde gerçekleştirilen UNESCO toplantısında 'Somut Olmayan Kültürel Miras Temsili Listesi'ne oy birliği ile kabul edildiğini öğrendim. Açıkcası bu habere kadar böyle bir ülkenin varlığından da bihaberdim. Dede Korkut hikayeleri ise çoktan ortaöğretim raflarında kalmıştı. Şimdiki çocuklar da zaten bu hikayelerle büyümüyorlar.

Esasında bu hikayelerden ve içinde geçen kavramlardan gittikçe uzaklaştığımızı söylemek sanırım abartı olmaz zira ailelere kalsa çocukları bir cam fanusun içinde yetiştimeyi tercih ederler. Halbuki Dede Korkut hikayelerinde sürekli olarak kahramanlık ve cesaret kavramlarına bir vurgu var. Peki günümüz gençlerinden nasıl bir duyarlılık ve kahramanlık bekleyebiliriz?

Bu konuda yine dün akşam izlediğim bir haberden referans alarak size bir örnek vermek istiyorum. Beykoz'daki bir kuyuda günlerdir sıkışıp kalmış bir köpeğin kurtarılma mücadelesinde FRC Robotik Takımı'da yer almıştı. Bu takım lise öğrencisi bir grup gençten oluşuyor.  Bu gençler yavru köpek 'Kuyu' için robotik bir kol tasarlayarak Kuyu adı verilen yavruyu kurtarma çalışmalarına katıldılar.

Gençlerin bu konuda gösterdiği cesaret ve duyarlılığın kutlanmaya, boy boylayıp soy soylamaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Bunun gibi onlarca iyi örneğimiz var. Şimdilik sadece bu iki haberdan feyz alarak çocuklarımızı bir bitki gibi yetiştirmekten ziyade onların yeni kahramanlık hikayeleri yazmaya teşvik edecek eğitim anlayışı geliştirilmesi konusunda adımlar atılması gerektiğine inanıyorum.

Mauritius ya da resmî adıyla Mauritius Cumhuriyeti konusuna gelirsek bu ülke Afrika kıtasına bağlı bir ada ülke konumundaymış. Madagaskar'ın doğusunda Hint Okyanusu'nun güneybatı kısmında yer alan ülkenin başkenti Port Louis'miş. Google fotolara bakmanızı tavsiye ederim. Biz bilmiyorduk çocuklarımız bilsinler, gidip görsünler, görmekle kalmayıp geliştirsinler..

 

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..