Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '06

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Morrissey Konseri

Ne güzel, son bir kaç yıldır ülkemizde büyük çaplı müzik organizasyonları oluyor, festivaller düzenleniyor. Bu sayede bizde pek çok grubu dinleme şansına sahip oluyoruz.

En son dün akşam (10 Haziran 2006) Morrissey Parkorman’daydı. Eski Smiths grubunun solisti, bir buçuk saatlik harika bir performans sergiledi. Tabii ki bu bir festival olduğu için ve bir festival tek bir isimle yürütülemeyeceği için sahneye çıkan tek isim Morrissey değildi. Festivalin ilk gününde Black Eyed Peas, Violent Femmes, Kangroove ve ikinci gün Morrissey öncesinde Ceza ve Mor ve Ötesi sahne aldı.

Bunları sadece genel bilgi olması amacıyla yazıyorum. Çünkü burada Morrissey’in harika bir performans sergilemesi ya da dinleyenleri müziği ile büyülediği üzerinde durmak istemiyorum. Burada organizasyonun bazı eksikliklerinden bahsetmek istiyorum. Çünkü diğer organizasyonlarda bu gibi ufak aksaklıkların olmamasını istiyorum ve beklentilerimi bir şekilde ifade etmek istiyorum. (Burada küçük bir not daha, ben bunca performanstan sadece Morrissey’i dinledim, tercihimi bu yönde kullandım.)

İçeri girerken herşeyin çok iyi ayarlandığını gördük, yani yiyecek, içeçekler iyi ayarlanmış her şey düşünülmüş. Mekan oldukça geniş ve rahat. Peki, bunların hepsi iyi güzel de, neden sahne o kadar karanlıktı, onu pek anlaşılır değildi. Sahnenin iki tarafına dev ekranlar kurulmuş, bu gerçekten çok iyi, hani benim gibi boyu 1.50 nin altında olanlar için sahneyi görme şansı olmayanlar için düşünülmüş heralde... Ama bu ekranlar sahne ile aynı seviyede tutulmuş ve zaten sahneyi görme şansı olmayan ben ve boydaşlarım ekranlardan da bişey izleyemedik. Tabii bu bir konser ve öncelikli olarak ses düzeneği gelir, ama aynı zamanda evet bu bir konser ve ses ile sahne şovu birlikte gider.

Bununla birlikte sahneye pek çok ışık yerleştirilmesine rağmen, ekranlarda sürekli bir karanlık hakimdi. Sanırım sahne ışıkları, enerji tasarrufu nedeniyle kullanılmamak üzere yerleştirilmişti. Tabii hiç yerleştirilmeye de bilirdi ama arada efekt yapmak için onlara da ihtiyaç duyulmuş.

Aslında gerçekten harika bir konserdi, evet bunlar ufak bir kaç detay, zaten ilk üç şarkıdan sonra, ben de artık sahneyi görme çabalarımdan vazgeçip, tam bir klişe ifadeyle, kendimi müziğin ritmine bıraktım ve konserden çok keyif aldım. Ne güzel bu tür festivaller arttı ve biz böylesi güzel isimleri canlı dinleyebiliyoruz.

 
Toplam blog
: 17
: 1687
Kayıt tarihi
: 23.05.06
 
 

Kendisini halen 10'lu yaşların ruh halinden kurtaramamış olan yazar kişi, 30'lu yaşlarına gelmede..