Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '14

 
Kategori
Kitap
 

Morto’nun mezarlığı “ Arda İnal’a Mektup ve duygularım.”

Morto’nun mezarlığı “ Arda İnal’a Mektup ve duygularım.”
 

Arda İnal.


Arda,  gece yarısı kitap okumak güzel bir duygu.   Senin  çocukluğun o duyguların, yaşattığın,  kattığın değerlerin daha o günlerde , çoğalttığın…Seni öyle özlüyorum.

Şiire, öyküye, adaletli  ışığın. Daha o günlerde senin o dönemlerini etkiliyor, etkileşiyorduk.  İlişkilerin, çocukluğun ve o anıların, bıraktığın izlerdi, yaşamın o kesitlerinde adaletli yaklaşımın.

Şimdi işte o yaklaşımın hayatının en önemli parçasını oluşturdu. Bir hukukçusun. Başarılı bir hukukçu. Sevgi dolu bir hukukçu. Işık, gelecek dolu bir hukukçu. Seni bu nedenle kutluyorum.

Yaşamının diğer yarılarını edebiyata olan duyguların, ilgin oluşturdu. Hani demiştim, işin , eşin, edebiyat işte şu üçlüde “başarı ve duru”  bir çizgi  koydun. Senielbette ki, çok kutluyorum.  İşte o sevinçlerimle çoğalıyorum.

Şiirlerin vazgeçilmez tutkuların evreni aşan duyguların, şiire yaklaşımın. Ancak ben senin bu kez öykülerinden söz etmeliyim. “Morto’nun Mezarlığı’ndan”.

Dedim ya kitabının öykü parçaları hayli etkileyici. Örneğin. Umudun adı. Ateş ritüeli. Yarım kalan. Büyük korku.

Öykülenmiş senin yazarlığın içine katılmış. Evreni, çizgileri ,sınırları genişletmişsin. Kim bilir o öykülerin içinde ne kadar kaldın? Ne kadar gece yarısı bir loş ışıkta yazdın? Hani resminde gördüm pipo elinde o fotoğrafın gibi. Tahta bir masada. Birkaç düşen sayfa içinde. Elinde bordo bir kitap. Kahverengi çantanda harçlığın.

Harçlığın demişken, öykü kitabının önsözünü okuyunca çok duygulandım. Canım senin kocaman bir yüreğin vardı ya…

İşte onu  buldum!!!.Sevindim…

Diyorsun ki; “Kitabın satışından elde edeceğim tüm gelirler(yayın giderleri düşürüldükten sonra) yoksul, öksüz, yetim ve yardıma muhtaç olan çocukların eğitimi için harcanacak. Ve bu alanda hizmet veren sivil toplum kuruluşlarına bağışlanacak ve yapılan tüm bu harcamalar internet aracılığıyla duyurulacak.”

O nedenle dedim ki, kahverengi çantanda harçlığın. Yazımın her parçasında  yine kutlamalarımı çoğaltmam gerekiyor.

Yüreğine, sevgine sağlık canım.

Demişsin ki, memlekette edebiyat emekçisi olmak ne kadar zordu. Evet, katılıyorum tam bir emekçi, harcını karmaya çalışan bir ustalıkla hep aynı el, aynı yürek emek veriyor, işliyor,  katıyor.

Morto’nun Mezarlığı kitabını ilk Tuyap kitap Fuarında imzalamışsın. Melih ve sen, Ozan birlikte olmuşsunuz. Ne mutluluk. Üçünüzü kutluyorum. Sevgilerimi yolluyorum.

O fuarda o ellerin, kalemin, sevgin işte kitabına damlaları düşmüş. Kitabı imzalayıp göndermeyi ihmal etmemişsin. Ne çok sevindim bilemezsin. Öyle de özlemişken sizi. Pek çok sevindim.

“Kitaba düşman bir ülkede beni kitapların koynunda yetiştiren Sevgili  Nabide Kılınç’a sonsuz minnet ve hürmetlerimle” deyip imzalamışsın. On birinci ayın güz günü.

Çok teşekkür ediyorum.

Emeklerini, seni sevgiyle kucaklıyorum. İşte yaşamındaki başarın daha nice yıllar senin hayatınla başarı, ipek örgülü eşinle, mutluluk, sağlıkla devam etsin.  Edebiyat o sandıktan çıkan ayva kokulu şiirler, öyküler, makaleler bir bir gün ışığına çıkıyor.

Yeni yılının sevgi dolu , barış dolu, birliktelik duygularıyla dostların, arkadaşların, tüm  insanlık için güzel geçsin.

Nabide ablan. 31.12.2014, Yerkesik.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..