Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '10

 
Kategori
Kitap
 

Moskof Cariye Hürrem

Moskof Cariye Hürrem
 

www.kitapokuyoruz.com


Gökyüzü gri...

Denizin kenarındaki banklardan birine oturdum, köşedeki çay ocağından kahve söyledim...

Söylemez olaydım, bulaşık suyu gibi geldi... Aceleyle soğuk sudan yapmışlar... Şekeri, kahveyi cezveye atıp karıştırmış adam, pişti pişmedi garsonun eline tutuşturup göndermiş...

İçemedim, döktüm!

Garson boş fincanı almaya geldiğinde de söyledim... İki lirayı, kahve parasını almadı çocuk, hayret kızmadı da, biraz sonra tuttu bir fincan kahve daha getirdi...

Usulüne göre bol köpüklü bu defa...

Bir sigara yakıyorum... Aklımda Hürrem var...

Tam bir hafta Hürrem’le yatıp Hürrem’le kalktım...

Sekiz yüz sayfa boyunca anlamaya çalıştım Moskof Cariye’yi, kime benziyor diye merak ettim...

Televizyon kanallarından birinde yakında dizi olarak başlayacak Hürrem...

Nerede benim akıl yellerimde parmaklarının ucunda, kayar gibi yürüyen Hürrem, nerede dizide oynayacak olan dizi oyuncusu!

Size ütopik gelebilir ama önümüzdeki yıllarda okuma oranının artacağını, televizyon dizilerine ve sinema filmlerine olan ilginin azalacağını düşünüyorum!

İnsanlar eskisi kadar kolay etkilenmiyor, beğenmiyor, şaşırmıyor artık!

Bu yıl başrolünü Leonardo Di Caprio’nun oynadığı Inception’u, dizilerden de Flash Forward ve This is not my life’ı saymazsak tadı damağımda kalan yapım yok gibi...

Ne diyordum; kitabını okuyup izlediğim tüm filmler benim için hayal kırıklığı oldu!

Neden hayal dünyamızı ve kitap üzerine kurgularımızı başkasının ellerine bırakalım ki?

&&&

Demet Altınyelekoğlu’nun kaleme aldığı Moskof Cariye Hürrem’le ilgili kafama takılan cevap aradığım bir takım sorular var;

Kanuni Sultan Süleyman’dan sonra tahta geçen, Sarı Selim olarak da bilinen 2. Selim’in babası, ya Kanuni değil de Hürrem’le yaşadığı aşk gecesini canıyla ödeyen Frederick’se?

Rüstem Paşa ve Hürrem’in akıl almaz entrikalarıyla babasına öldürttüğü ( Şehzade Mustafa’nın öldürülüşünü anlatan sayfalar kitapta beni en çok etkileyen bölümler oldu) Sultan Süleyman ve Gülbahar Haseki’nin oğlu veliaht Şehzade Mustafa tahta geçseydi, Osmanlı’nın kaderi nasıl değişirdi?

Hürrem, kızı Mihribah’ı Rüstem Paşa’yla evlenmeye nasıl ikna etti? ( Sanıyorum bu sorunun cevabı Demet Altınyelekoğlu’nun Cariye’nin Kızı Mihrinah Sultan’da var...)

Kara Cafer, Taçam Noyan ve Merzuka’ya ne oldu

Hürrem’i Sokullu Mehmet Paşa’ mı zehirledi?

Rüstem Paşa adına biri İstanbul’da diğeri Tekirdağ’da iki Cami yapan Mimar Sinan, camileri yaparken ne hissetti?

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..