Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Motorlu Taşıtlar Vergisi Öderken Dikkat!

Motorlu Taşıtlar Vergisi Öderken Dikkat!
 

Amman dikkat!


Araç sahipleri temmuz ayında motorlu taşıtlar vergilerinin ikinci taksitlerini ödeyecekler. Ödemeler doğrudan vergi dairelerine ya da internet üzerinden yapılabiliyor. Peki ödeyeceğimiz miktar nasıl belirleniyor? Önceki yıllarda aracın yaşı, kilosu üzerinden hesaplama yapılıyordu. Daha sonra sistem değişti ve yaş ve motor cc’si dikkate alınmaya başlandı. Genellikle plaka üzerinden bilgilere ulaşıp önümüze gelen miktarı ödüyoruz. Oysa ki bazen elimizdeki ruhsattaki bilgilerle vergi dairesindeki bilgiler birbirini tutamayabiliyor.

Geçtiğimiz aylarda geciken vergi borcumu ödemek için internet üzerinden araştırma yaptım. Aracın tescili yeni olduğundan, elimdeki ruhsat da yeniydi. Ruhsat üzerindeki bilgileri girerek, ödeyeceğim rakamı öğrendim. Ancak vergi dairesine gittiğimde, ödemem gereken miktar benim internetten aldığım rakamın iki katıydı. Bunun nedeni sorduğumda, aracın cc’sinin; vergi dairesinde farklı kaydedildiğini söylediler. İlgili bölüme yönlendirdiler. Bu bölümdeki ilgili (!), ruhsata yanlış işlenmiştir, git trafikten düzelt gel, dedi. Ancak beni yönlendiren kişi, yönlendirdiği birimin tescil evrağını bulmasını ve bununla düzeltme yapmasını söylemişti. Bu durumda trafiğe gitmeden önce vergi dairesindeki evrak konusunda ısrarcı oldum. Tescil bölümündeki ilgili kişi beni başka bir birime yönlendirerek, elime tutuşturduğu kağıtta yazılı kişiyi bulup, evrağı arşivden aramamızı ve evrakla birlikte tekrar kendisine gitmemi söyledi. Adı yazan kişiyi bulup derdimi anlattığımda olay hemen bölüm şefine intikal etti. Şef elinde isim yazan kağıt parçasıyla görev arkadaşını şikayet etmek üzere müdürün yanına giderken, diğer görevli arşivden evrağı bularak bana teslim etti. Evrağı alarak tekrar o çok ilgili bölüme döndüm. Evrakta ya da ruhsatta herhangi bir hata yoktu. Hata sadece girişi yapan ilgili kişinin hatasıydı.

Eğer internetten ruhsat bilgilerini kontrol etmeseydim bu hatanın farkına varamayacak ve paşa paşa vergi dairesinin ekranında görünen o parayı ödeyecektim. Evrak konusunda ısrar etmeseydim, trafik şubeye gidip orada olmayan bir yanlışı düzeltmeleri için memurlarla dalaşacaktım. Sanırım şansım yaver gitti de farkına vararak yıllarca sürecek haksız bir vergi ödemesini normal düzeye getirebildim. Vergi dairesi ile trafik şube arasında mekik dokumadan bu işi halledebildiğime de çok sevindim. Şefin müdüre şikayet ettiği o ilgilinin akıbetini de merak ettim ama içerden bir şikayetin bir vatandaşın şikayetinden daha etkili olacağını düşündüğümden, sıkı bir uyarı aldığına eminim.

Bu da bana ders oldu ki, artık resmi dairelerde bile elimizdeki evrakla onların kayıtlarını harfi harfine kontrol etmeden koyun gibi her söylene ‘he’ deyip geçmemeliymişiz.

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..