Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Motorsikletle İstanbul - Fethiye - İstanbul - 1

Motorsikletle İstanbul - Fethiye - İstanbul - 1
 

Aslında kafamda çok net bir plan yoktu yola çıkarken. Zaten daha önce motorsikletle çadırlı bir geziye çıkmamıştım ama motorsikleti esas kullanma amacım dağda bayırda kamp kurulabilecek yerlere gitmek olduğu için bir yerden başlamam gerekiyordu :)

Haydi Bismillah diyerek motorsiklete çadırı ve diğer eşyaları yükleyip yola çıktım. Eskihisar - Topçular vapuruyla karşıya geçtikten sonra Yalova tarafına gitmek yerine daha önce arabayla geçtiğim Karamürsel'in arkasındaki tepelere doğru gittim. Bu yol düzgün ama ufak bir yol, güzel yerlerden, köylerden geçerek İznik Gölü'ne iniyorsunuz. Yol üstünde sonbaharda kestane toplamak için de ideal yerler var. İznik Gölü kenarına indikten sonra sola dönüp İznik'e veya sağa dönüp Orhangazi'ye, Yalova-Bursa yoluna gidebilirsiniz. Ben Orhangazi tarafına gidip oradan tekrar İznik tarafına döndüm. Bir ara bu göl kenarındaki lokantlardan birinde güzel bir yayın balığı yemiştim, güzel bir balıktı, yeri gelmişken tavsiye edeyim :)

İznik'e doğru giderken haritada direkt Yenişehir'e giden daha ufak bir yol gördüm. Sölöz denen bir yerde yoldan sapıp tepelerin arasından gidiyor gibi gözüken bu yoldan gitmeye karar verince Yeni Sölöz'ü bulmuş oldum. Normalde geçip gitmem gerekiyordu ama birçok eski 2-3 katlı ev görünce merak ettim, nasıl bir yerdir diye. Biraz dolaşıp amcalarla sohbet ettikten sonra buranın eski bir Ermeni yerleşimi olduğunu, sonra onların terketmek zorunda kaldığını ve yerlerine Balkanlar'dan göç etmek zorunda kalanların yerleştirildiğini öğrendim. Tabi böyle bir durum olunca benim sorularım da hazine avcısı mısın şeklinde karşı sorular doğurdu. Çok oluyormuş gelip giden çünkü burası eskiden ipekleriyle ünlüymüş ve 2-3 tane büyük ipek işleme tesisi varmış. Bursa'ya ipek buradan gidermiş o yüzden de zengin bir köymüş. Ermeniler de çok ani olarak terketmek durumunda kalınca mutlaka buralarda bir yerlerde altınlar vardır gibi bir düşünce oluşmuş insanların kafasında. Bulan olmuş mu bilmem ama yarı yarıya paylaşım gibi cömert teklifler aldığımı belirteyim. Malesef metal arama dedektörüm yanımda değildi o an:)

Öyle böyle derken köy hoşuma gitti. Bari gece burada kamp kurayım dedim. Biraz yukarıda Ayazma denen yeri önerdiler bana. Kocaman bir çınar ağacı olan yeşil bir düzlük. Tepeden İznik Gölü'nü görüyor. Piknik alanı gibi kullanıldığı için çeşmesi de vardı. İyiymiş deyip oraya yerleşmeye karar verdim. Orada kamp kurmamı ilginç bulan köyün delikanlıları da sohbet etmek için akşam uğradılar. Biraz da evden kaçmak için bahane arıyorlardı herhalde:) Hep beraber ateş yakıp muhabbet ettik.

Sonra ne olduysa köy benim daha da hoşuma gitti. İznik Gölü'nün manzarası mıdır, etrafın yeşilliği midir bilemem 5 gece kaldım orada. İlk gün kaldığım yeri değiştirip yukarıdaki mesire alanına gittim. Arada köyün gençleriyle futbol maçı yaptık. Göl manzaralı güzel bir çim sahaları var. Tepelere doğru çıkıp Uludağ manzarasını seyrettim. Gerçekten Bursa'ya bakan sırtlarda manzara güzeldi. Gerçi göle bakan taraf da güzeldi. Orhangazi tarafındaki çeltik tarlaları tepeden iyi bir manzara oluşturuyor...

http://www.geziyorumlari.com/index.php?option=com_content&task=view&id=156&Itemid=149

 
Toplam blog
: 30
: 1532
Kayıt tarihi
: 15.04.07
 
 

Gezmeyi görmeyi severim. Aslında endüstri mühendisiyim ama 2 sene önce çalışma hayatına ara verdim. ..