Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mottaınaı

Bugün çöplerin toplanma günü idi. Sabahın sekizine kadar çöp torbalarını ( saydam olmalı) belirlenen alana götürmek gerekli . Çöp arabasının müziğini duydunuzda vakit çoktan geçmiştir bile . Cuma gününü beklemek gerekir . Hemen hergün belli çöpler, artıklar toplanıyor . Plastik şişeler başka gün, giyilmeyen elbiseler başka gün . Eğer beyaz eşya tabak canak tencere varsa toplayıp telefon ediliyor belediyeye . Para ödeyerek çöpünüzü atıyorsunuz .

Neden bu tur bir yazi diyebilirsiniz ? Bugun bir ogrencimle Afrikali bir bilim kadininin hikayesini okuduk ve sorularini yanitladik .Adi Turkiye de duyuldu mu bilmiyorum . Vangari Maathai. Nairobi de ki ilk Ph .D li . kadin . Nobel odulu de almis . Neden mi ? Kendi kurdugu bir grup kadinla Afrika'nin agacsiz bolgelerine agac dikmisler .Yesil bir kusak olusturmuslar . Israfa karsi . Nasil olmasin ki ?


Bu degerli bilim kadini Japonya 'ya da gelmis . Burada bir kelime ogrenmis . Yazimin basligi. MOTTAINAI . Baska dillerde bu kelimenin karsiligini bulamamis . Bizim Turkce 'de ISRAF olmamali anlaminda .

Ornegin yuzunuzu yikiyorsunuz ya da disinizi fircaliyordunuz .Cesme acik ..su bosa akiyor .Ankaralarinin feryatlarini duyuyorum . Biz de orada yasarken az susuzluk cekmedik, bir hafta akmayan sular ...

Neyi israf etmiyoruz ki ? Ogrenci ile calisirken bugun buzdolabinda tarihi gecen bazi yiyecegi attigimi dusundum. Yine zamaninda tuketmedigim icin sararan bir iki sebzeyi attigimi dusundum . Icim sizladi. MOTTAINAI kelimesi aklima geldi .Yankilandi yankilandi ..Babamin isini kaybettikten sonra bir tek benim maasimla evi gecindirdigim gunler ve bos buzdolabi geldi .

Kizim ana okulunda idi . Okul formasini tamamlayan bir kurdele vardi yakaya fiyonk yapilip takilan . Kucuktur kaybeder diye yedek iki tane daha almistim . Kizima "Kurdelene sahip cik , kaybetme ." dedim .Yaniti "nasil olsa iki tane yedegi var , kaybetsem ne zarari olur ki ? Nasil olsa daha iki tane var . simdi 18 yasinda ve v yine ayni davranis bicimini sergiliyor

Evet biz anne ve babalar dikkatli olmaliyiz . Cocuklarimiza azla yetinmesini ogretmeliyiz . Israf etmemeyi ogretmeliyiz . Siz basarili olabildiniz mi diye sorabilirsiniz. Ne yazik ki kocaman bir HAYIR. Tum cabama ragmen .
Cunku etraflariminda etrafimizda bizleri kenidne ceken oyle cok sey var ki . Bazan buyuk olarak ben bile dayanamiyorum . Yakalanmisiz bir kere tuketim ekonomisinin kiskacina .

Bir yanda yemedigini ardinda birakanlar , bir yandan copler icinde yemek arayanlar . MOTTAINAI


 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..