Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

MSN ile dolandırılmak

MSN ile dolandırılmak
 

Bir gün benimde internet aracılığıyla dolandırılacağımı söylese biri, güler geçerdim. Çünkü ben, internetten anlayan biri olarak asla düşmezdim. Yani öyle düşünüyordum. Daha önce 4 defa kapkaç saldırısına uğramış, defalarça karakolluk olmuş biri olarak, internette dolandırılacağım hiç aklıma gelmemişti.

Tarih 16.02.2007 işimin başında çalışıyordum. Uzun zamandır Azerbeycan'da çalışan ve yine uzun zamandır konuşmadığım Seyfettin abi bana msn den selam verdi. Bende selemanı alıp;

- nasılsın abi? Dedim

-Ben iyiyim Hatice. Sen nasılsın?

-Bende iyiyim abi çok şükür. Dedim.

-Hatice seninle bir işim var müsaitmisin?

-Evet abi buyur.

-Bana 4 adet 250 kontör alıp gönderirmisin?

-Tabi abi.

-Yalnız 15, 20 dakikaya kadar gönderirisen çok iyi olur.

Bende;

-Abi 5 dakikalık işim var, sonra hemen inip alırım dedim. Ve inip aldım, yukarı gelip;

-Abi aldım şifreleri veriyorum dedim. Ve aldığım 4 adet 250 kontörlük şifreleri verdim. Sonra teşekkür edip;

-Ben sana p.tesi parasını yollarım dedi.

Bende;

-Tamam abi. Dedim ve işime döndüm.

Az sonra Seyfettin abi yine döndü ve;

-Hatice bana 4 adet 250 kontör daha alabilirmisin?

-Abi alayımda bu kadar kontörü ne yapıcaksın?

-Hatice şuan anlatamam bana acil lazım bir ara uzun uzun anlatırım. Dedi.

-Sende para varmı ?

-Abi üstümde yok, ama avans alırım sorun değil.

-Tamam ben sana p.tesi gönderirim. Dedi.

Ve inip aşağıdan 4 adet daha 250 kontör alıp, yukarı gelip bilgisayarımın başına oturunca, aklıma şu geldi ''acaba bu Seyfettin abi değilde, hacker olabilirmi?. Seyfettin abinin msn şifresini kırıp, bizi dolandırıyor olabilimi?'' dedim. Ve Msn nin başına geçip;

-Abi dedim aldım ama bişey söyliycem. Beni bir arasana, sesini duyayım sonra kontör şifreleri atayım sana. Abi yalnış anlama, hani emin olmak için. Bu aralar hackerlar bayağı şifreleri kırıp milleti dolandırıyor da, ondan dedim.

Oda bana;

-Evet haklısın öyşe şerefsizler çoğalmış dedi. Hatice hani ben azerbaycan da olduğum için Türkiye'deki hattımı kullanamıyorum, şuanda büroda kalabalık arayamıyorum. Ama birazdan ararım dedi. Bende sorun değil dedim. Ve açıkçası ikna oldum. Elimde kalan 4 adet 250 kontörlerin şifresini de verdim. Benden hesap numaramı alıp, en geç P.tesi veya salı günü, parayı hesabıma yatıracağını söyledi. Bende tamam deyip çıktım.

Sonra akşam işten çıktıktan sonra arkadaşım Müzeyyenin dükkanına gittim. Ordan burdan konuşurken bana;

-Hatice dedi sen bu gün Seyfettin'le konuştun mu?

-Evet. Sen nerden biliyorsun?

-Hatice senden kontör istedimi?

- Evet

-Çok güzel sen kaç kontör aldın?

-Müzeyyen ne oluyor? Sen kaç kontör aldın da ne demek? Ben toplam 8 adet 250 kontör aldım.

-Aferin sana hatice. O Seyfettin değildi, Hacker Seyfettin'nin msn şifresini kırmış, listesindekilerden online olanları dolandırmış buna benim ablam da dahil dedi.

-Hayır Müzeyyen o Seyfettin abiydi ben ona sordum hayır...

O anki şokun etkisiyle biraz saçmaladıktan sonra, dolandırıldığımı anladım. Evet maalesef traji komik bir şekilde dolandırılmıştım. 250 YTL' lik bir kaybım vardı, ama asıl beni üzen, canım kadar sevip, değer verdiğim bir insanın adıyla dolandırılmak. Ha bu arada Seyfettin abiyle konuştum, bana zararımı karşılayacağını söyledi. Ama buna pek sevindiğimi söyleyemem. Gidip savcılığa suç duyurusunda bulunacağım. Aldığım kontör kartları bende duruyor. Sizce işe yararmı? Gerçi daha önce çok suç duyurusunda bulundum ama, hiç sonuç alamadım. Belki bu defa işe yarar. mı?

 
Toplam blog
: 5
: 3060
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Hatice İşcen; Anadolu Üniversitesi Uluslararası ilişkiler 3. sınıf Öğrencisi Uluslararası..