Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '06

 
Kategori
İnternet
 

Msn ve değişen hayatlarımız

Msn ve değişen hayatlarımız
 

Bugün saat 05.45' di uyandım. Okula gitmek için evimden çıkıcaktım ki üniversitedeki derslerimin hangi sınıflarda olduğundan birkez daha emin olabilmek için bilgisayarımın açma düğmesine bastım ve bilgisayarın açılmasının ardından haftalık ders programıma eriştim. Bilgisayarımda yüklü bulunan msn adli programcığın otomatik olarak devreye giriyor olmasından ötürü karşıma msn programcığının penceresi açıldı. Programı kapatmak üzere işlem yapmak üzereyken merak ettim ve kimlerin online (çevirimiçi) olduğunu kontrol ettim. Sonuç şaşırtıcıydı. 279 kişilik listede sabah saat 06.00 civarlarında yaklaşık olarak 70 kişi çevirimiçi idi ve tahmin ettiğiniz gibi inanmak biraz zaman aldı. Sonrasında ise msn' in (daha önceleri icq programi kullanilmaktaydi) ve internetin günlük yaşantımıza olan etkilerini düşündüm. Artık yaşantımız o kadar sanal olmuş ki oyun gruplarıyla birlikte oyun oynayabilmek için randevularını iptal edenler, online olarak oynanan multiplayer seçenekli bir oyun için 3 gün bilgisayar karşısına kilitlenen insanlar, ilişkilerini arkadaş bulma sitelerinde başlatanlar, hatta internet aracılığıyla aşık olup evlenenler...

Düşünüyorum da bu msn programi olmasaydı acaba insanlar ne yapardi? Aslında belkide bu sorunun yanıtı çok basit bilgisayarlar Türkiye' de henüz bu denli popüler değilken de insanlarin bir hayati ve günlük yaşayış tarzları vardı ama bugünlerde öyle sanıyorumki internet sektörünün gelişmesi ve msn tarzi programlarin yayilmasi ile insanlarin günlük yaşamıda oldukça değişti. Günümüzde artık birçok insan msn' den yaptıkları sohbetlerle günlük yaşamını sürdürmekte. Artik insanlar arkadaşlarıyla dışarıda bir cafede buluşmak yerine evlerinde oturuyor ve msn araciligiyla sohbetlerine devam ediyor, herşey sanal. Ne ararsak var bu dünyada sanal aşk yaşayanlar, sanal ortamda kavga edenler, derslerini msn başında hazırlayanlar, projelerini nette sohbet şeklinde yapanlar... Bunlarin yanı sıra birde bilgisayar öncesi dönemleri düşününce oldukça karmaşık duygular içersine giriyorum. Sanırım fazla söylenecek birşey yok , artık bu çağda internetin ve msn in bu denli yaygın olduğu bir ortamda bizde ortama ayak uydurmalıyız ... =)

 
Toplam blog
: 15
: 9597
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

Kadir Has Üniversitesi Uluslararasi İlişkiler öğrencisiyim, 1987 İstanbul doğumluyum...