Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '10

 
Kategori
Tarih
 

Mu Kıtasından Mı Geldik?

Mu Kıtasından Mı Geldik?
 

Mu kıtasının ileri bir uygarlığa evsahipliği yaptığı, dönemsel gelişmelerde oldukça başarılı olundukları rivayet edilmektedir. Mu kıtası bundan 14 bin yıl önce Büyük Okyanus'ta varolduğu düşünülmektedir.

Bu bilgiler hemen hemen yer kitapta, dijital medyada var, asıl sorun Türkler'in mu kıtasından gelip gelmediği. Böyle tezlerle de sık sık karşılaşır oldum. Özellikle bugün araştırma yaparken karşıma şöyle bir metin çıktı.

*Atatürk’te Mu kıtası üzerine araştırmalar yaptırmıştır. Türkler’in Mu katısandan geldiğine dair çeşitli savlar halen sürdürülmektedir.

İyide bu savlar neler, ben baya bir araştırdım ancak böyle bir sav bulamadım. Türk tarih tezinde Türkler'in kökeninin orta asyadan geldiği söyleniyor. Güneş Dil teorisinden yararlanılıyor. Ancak Mu kıtasının varlığı halen efsane iken, Türkler'in oradan geldiği bana pek sağlam temellere dayanan bir arguman gibi gelmiyor.

Ayrıca daha öncede, Kızılderiilerden geldiğimiz söyleniyordu ve halen de söyleniyor. Sizce Orta Asya'dan gelmemiz yetmez mi? Bence yeter.

Önemli olan birlik olmak dirlik olmak değil mi? Nerden geldiğimiz ne önemi var, önemli olan nereye doğru gittiğimiz?

Kaynak

* Kitap Özetleri-kitapozetioku.com

 
Toplam blog
: 8
: 952
Kayıt tarihi
: 14.09.06
 
 

Doğayla başbaşa olduğum müddetçe kendimi bulanlardanım, balık avlamak en büyük hobimdir. Aynı zamand..