Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '09

 
Kategori
Haber
 

Muadil= Sağlık Bakanı

Muadil= Sağlık Bakanı
 

HAKLARIMIZ ÇOĞALTILACAĞINA ELİMİZDEKİLER DE ALINIR OLDU.


Birkaç gündür tv'deki, ana haberlerde, bir muadil ilaçtır gidiyor, birde hastanelere 10 gün yasağı. Dinledikçe kızdım, kızdıkçada dinledim. Önce bir muadil' in açılımına göz atalım. Muadil, eşit, eşdeğer, denk... Anlamı içeriyor. Özellikle ilaçlarda kullanımı olduğu için çoğumuza yabancı bir terim olabilir.

Tam iki gündür, doktorlar, eczacılar, bunun bazı tehlikelere, hatta ölüme, yol açacağını söylüyorlar ve söylemekle kalmıyorlar, tekrar tekrar, demeç veriyorlar görsel basında.

Ama bizim sağlık bakanımız, çıkıp muadil aynı işi görür, ucuza, hem vatandaş, hem devletin, cebi yanmaz gibi talihsiz açıklamalarda bulundu. Pek, i dediğiniz gibiyse ki bu dr' ların dedikleri, özellikle ''tansiyon ilaçlarının muadil(denkleri) çok tehlikeli, hatta beyin kanamasından tutunda, felç, kalp krizi'' gibi çok ciddi sonuçlar doğurabileceğini anlatıyorlar, tablolarla göstere göstere.

Vatandaşın, tek sağlığı kalmıştı ki o da şu an ki Türkiye için, geçerli mi bilmiyorum. Çünkü, işsizlik yüzünden sinirleri bozulan, ağlayan insanları görüyoruz artık, ne kadar sağlılklı bir toplumuz, bende anlamıyorum!! Dr' lar çok dikkatli olunmasını, ilaçların prospektüsünün iyi okunmasını v.s. söylüyorlar. İyi de bizim insanımızın kaçta kaçı, içtiği ilacı, neden içtiğini biliyor ki? Komşusuna iyi gelmiş o da içiyor, Ayşe tezeye iyi gelmemiş, o da bırakıyor, kısacası bunun öneminin, hayati tehlikeler doğuracağını, neden hesaplayamıyor bunu yürürlüğe koyanlar?

Burası Türkiye, burda paran varsa yaşarsın, yoksa hastane kapılarında ölürsün, böyle bir zeminde, böyle bir düşünceye sahip bir ülkede, bence alınması gereken kararlara daha özen gösterilmeli. Bazan hepsi demiyorum, lütfen herkesin dikkatine, kimi doktorların nasıl hipokrat yemini ettiklerine şaşıyorum. İnsanlar, gözleri önünde can çekişiyor ve onlar yatağımız yok, yok bu yok diyebiliyorlar. Ama o hasta, muayyanesine gitse, nerdeyse kapılarda karşılanıyor. Ama öyle görevini iyi yapan dr var ki insan helal olsun demeden de geçemiyor. ''Sezarın hakkı sezara vermek'' lazım. Uygulama işallah kimsenin canını yakmaz. O yüzden diyorum ki allah sonumuzu hayır etsin.

Kısacık bir yaşanmışlığı aktarmak istiyorum. Kızım boğaz enfeksiyonu oldu, dr' muz izinliymiş, hastahaneye gittim. Şikayetimizi anlattık dr hap yazıcam dedi, kendi dr' muzda şurup içmesi çoçuklarda daha kolay ve etkinlik açısından, neyse benim kzım da toplu, sağlıklı bir çoçuk, yaşını sordu, kilosunu sordu. Ben, hap içmediğini dr toz antibiyotik uyguladığını falan anlattım, yok ''içer içer dedi'' yazdı. Eve geldik, ben ki sağlık olunca, akar sular durur derler ya tam öyle biriyimdir. Görsel ve yazılı basında, sağlıkla ilgili konuları asla atlamam, bilakis onları okurum.

Bu kez nasıl olduysa prospektüsünü okumadan, kızım içemem diyince, yarısını kırdım, yarım içirdim. Yarım saate kalmadı, çoçuk midesinin hafif bulandığını söyleyince, bende okumaya başladım ki gözlerim kocaman açıldı!! Kullanım şekli ve dozunu görünce, reçetede 3x1 yani sabah öğlen akşam 1 tane alacak diyor.
Fakat ilacın arkasında, yetişkinlerde, hastalık dercesinin ağırlığına göre 2x1 ile başlanmalı, gerek görülürse 3x1'e başlanmalı diyordu ve fazla doz aşımı, kan zehirlenmesi, hatta ölümle sonuçlanabilir diyordu.

Hemen kendi dr arayıp anlattım, olamaz öyle birşey dedi ve morarma var mı dedi, paniklemeden çoçuğa baktım, o da hastaneye gelmiş hemen gel dedi. Gittim karne de yanımda dr hanım inanmadı, olmaz bunu bir dr çoçuğa veremez 3x1 asla veremez dedi. İlk işim başhekime çıkmak oldu, yoktu yardımcısına gittim. ''Yanlışlık vardır, siz yanlış görmüşünüzdür'' dedi, karneyi gösterdim, 3x1 görünce, laflar kekelenmeye ve ardından özür geldi.

Ama sağlık, özüre ya da üzgünüz gibi kelimeleri kabul etmez, hadi ben dikkatli biriyim ya bunun farkına varamıyacak biri olsa, köylü teyzem çocuğuna bu dozda bir ilacı verse, kanı zehirlense, kim verebilir bunun hesabını? Kim çıkar karşımıza dedim ve biraz yüksek sesle olunca, başhekim yardımcısı ''tebrik ederim keşke herkez sizin kadar bilinçli olsa dedi'' ama bilinç, yitip giden bir canın ardında hiç kalır dedim, bir dr bu ilacı 9 yaşındaki bir çoçuğa yazıyorsa, sizde dr sunuz size diyecek bir sözüm yok dedim ve çıktım.

İnsan hayatı ihmale gelmez, insan hayatı bu kadar ucuz değil, olmamalı, hata kabul etmez. Bence bu muadil uygulaması büyük bir yanlışa dönüşmemesini temenni ederim.

Gelelim 10 gün yasağına. Bu tam bir fiyasko bence, böyle birşey sözkonusu bile olmamalı. Neymiş efendim hastalık hastaları durmadan dr gitmesinlermiş. İyi güzelde ya gerçekten hasta olanlar ne olacak? Ki bu devirde hasta olanlar, korkuyor dr gitmeye, yüzde de ödense, malum para yok millette.

Acaba sayın sağlık bakanımız, sürekli hastaneye gitmesi gerekenleri ne yapacak? Diyelimki hasta böbrek hastasi ve 2 yada 3 günde diyalize girmesi gerekiyor ne diyecekler, 10 gün sonramı gel diyecekler, varmı böyle saçmalık, yada epilepsi(sara) hastası, sık nöbet geçiriyor ve hastaneye gitmesi gerekiyor ne olacak? Yada ilaçlar yan tesir yaptı, dr gitmesi gerekiyor, ne olacak? Sorarım sizlere?

Neden, kimse buna ses çıkarmıyor? Bu bizim yararımıza değil, zararımıza hemde en kıymetli sağlımıza, vurulmuş bir nejter dir bence. Eminim ki bu kararlar başka ülkede alınsa, halk sokaklara düşer, tepkisini gösterir.
Benim insanım neden sesini çıkarmıyor? Neden duyarsız kalıyor!! Neden haklarını aramıyor arkadaşlar? Nerde bu ülkenin hak savunucuları? Nerde bu ülkenin aydınları?

BU ARALAR, NEDEN BLOG YAZIYORUM DOLAŞIYOR, NEDENMİ YAZIYORUM İŞTE BU YÜZDEN, YAPILAN HAKSIZLIKLARA GÖZ YUMAMIYORUM, SESSİZ KALAMIYORUM, SESİMİZİ KİM DUYAR BİLMİYORUM AMA İŞTE BU YÜZDEN YAZIYORUM. BELKİ BİR BAŞKALDIRIŞ BELKİ BİR ÇARE ARAMAK..
SAYGILARIMLA..

 
Toplam blog
: 25
: 456
Kayıt tarihi
: 25.01.09
 
 

U.Ü.İ.İBF. Donuk bir kayıt ve bu yılda A.Ü. İktisadi ve idari programlar _Sağlık Kurumları İşletm..