Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '13

 
Kategori
Deneme
 

Muallak Hatun

Muallak Hatun
 

Efendim, günümüzde tarihçilerin çoğalması üzerine...

Mademki günümüzde tarihçiler çoğalmış, herkesler ve de sıradan insanımız bile tarihçi olmuş, benim onlardan neyim eksik birader. Bu arada sayın Bardakçı'nın kulakları çınlasın emi. Ocağımı batırdı. Onu da alayım bunuda alayım derken ocağım battı.

Gelelim ana meseleye... Baktık ki herkes tarih alatabiliyor 'yahu' dedim, 'benim onlardan neyim eksik'. Bunun üzerine 'Pratik Tarihi Angarya' sözlüğünü kalem'e almaya karar verdim. Şimdi size alınterim göznurum emeğim bu sözlükten, ön çalışmasını bitirdiğim bir maddeyi yani ' Muallak Hatun'u' anlatacağım. Haydi bana kolay gelsin emi.

Muallak Hatun: Sözkonusu kişi bir hatun olup, ünlü Kızıldereli reisi Dirsek Bıçak'ın kızıdır. Bu Dirsek Bıçak'ta, Tavuk Tüyü'nün kocası olup aynı zamanda da 'Çakma Bulut'un' oğludur. Çakma Bulut karısı Su'da ki Pas vefat edince bir kızıyla kalmış mı başa baş. Dedikodu bu ya 'pardon' rivayet'e göre; Kızını emaneten bıraktığı dağ köylülerinden emanetinin karşılığı olarak reis'in kızı Buğday Başak ablayı makbuz karşılığı almış. Şimdi tabi sen diyorsun ki 'saçmalama kardeşim makbuzun ne işi var o devirde. Haklı olabirsin, bilmem ki.... 

-----------------------------

NOT: Ön çalışma bitmemiş çalışmadır.

 

 

 
Toplam blog
: 129
: 98
Kayıt tarihi
: 09.09.08
 
 

Trabzon 1958 doğumluyum. Ankarada ikamet ediyorum. Bir kamu kurumunda memur olarak çalışıyorum. Y..