Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Muazzez Server! (Garip akımının kadın şairi!)

Muazzez Server (?-1959) Asıl adı Muazzez Servet’tir. Servet’in kızıdır! Servet Bey’in genç yaşta barsak düğümlenmesinden ölümü onu derinden etkilemiştir. Bu nedenle Servet olan soyadını Server olarak değiştirmiştir.

“Garip” akımının öncülerindendir! Fakat nedense Orhan Veli, Oktay Rıfat ve Melih Cevdet kadar tanınmamıştır. Bunda, kendisinin hanım olmasının önemli bir payı olduğunu söyler!

“Kadının adı yok Muazzez.

Garip kaldık âlemde”

Tapu ve Kadastro memuriyeti dolayısıyla ülkenin bütün il ve ilçelerini gezdi. İzlenimlerini şiirlerine nakşetti!

“Gezmek bir şey değil Anadolu’yu!

Kolay da,

Anlatmak zor!”

Bir şiirinde de çeşmenin başında su dolduran yeni gelini şöyle anlatır!

“ Doldurdun suyu eve gidiyorsun!

Kocan yatıyor kim bilir!

Allah’ından bulsun!”

Şiirlerinde yer yer feminist söylemler varsa da, o bunu reddeder!

“Hayır; bu haksızlık olur! Benim erkeklere karşı ne kadar sevecen yaklaştığımı herkes bilir!”

Hiç evlenmedi!

“Korkuyorum sana evet demeye!

Hazır değilim buna inan,

Hayır da demek zor,

Anla beni Kenan!”

Kenan Bey ona aşkına soyadını Server olarak değiştirmiştir.

Muazzez Server, genç yaşta hayata veda etti.

Mezar taşına şu dizelerini yazdırmıştır.

“ Ölümün genci yaşlısı olmaz Muazzez.

Ben mesela;

Hayata doydum!”

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..