Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '16

 
Kategori
Kitap
 

Muazzez Uslu Avcı ve kitapları

Muazzez Uslu Avcı  ve kitapları
 

               Can içinde can

Biz can içinde candan koparak geldik

Kırmadık kuşların dahi kalbini

Damlarımızda kırlangıçlara yatak serdik

Acıdık, acıtmadık hiçbir canı

Sevgi ırmağından denizlere akarak geldik

Aşk için sahraları aşıp

Sudan, topraktan, ateşten geçerek demlendik

Biz can için candan, insan için insandan geldik.

                                          Muazzez Uslu Avcı

 

Muazzez Uslu Avcı kimdir?

Muazzez Uslu Avcı, Aksaray’da doğdu. Ekonomist.  İşletme Fakültesi mezunu… Çeşitli kurumlarda yöneticilik yaptı. Şimdilerde İstanbul’da yaşamını sürdürmekte amatör olarak fotoğrafçılık ve müzikle uğraş içindedir.Şiirleri Almanca'ya çevrildi.

Şairin eserleri: Sakla Beni Anne, Bahardandır, İsyan Makamı, Çiçeklere Gidelim, Delisarmaşık, Üstüm Başım Tozpembe ve Sakla Beni Anne… 

***

8. Kadıköy Kitap Günleri Etkilnliği’nde Haydarpaşa Garı’ında düzenlenen kitap sergenlerini gezerken ve yazarlara merhaba derken Avcı’nın ağına düştüm!

TYS sergeninde güleryüzlü ve içten davranın bir yazar arkadaşa merhaba dedim. Tanışıp söyleştik. Şiir kitaplarını adıma imzalayacağını belirtti. Sonrasında pratik ve dakik yaklaşımı ile bahardan olmalı, isyan makamında çiçeklere gittik. Anlatamadım sanırım?

Muazzez Uslu Avcı; Bahardandırİsyan makamında ve Çiçeklere gidelim adlı üç yapıtını adıma imzaladı… Hem de bedelsiz! Gerekçesini de açıkladı. Kendisine teşekkür ettim. İsyan makamı, Favori yayınları; Bahardandır ve Çiçeklere gidelim  Komşu yayınları  çıkışlıdır.

Benim kuşağım 68’di…Avcı,  benim kuşağım 78’di, diyor:

                                      

benim kuşağım 78 'di

öyle bir kuşaktık ki                                                                    
gök kuşağı kıskanırdı bizi                                     
isyan ateşlerimiz kadar al 
mutlu, sevinçli ve pembe 
mavi kadar derin 
yeşil kadar serin 
sarı ve sıcak...                                                                                                      
biz renkli kuşağın çocuklarıydık 
öyle bir sarmalardık ki bir birimizi 
renk cümbüşü olurduk alanlarda 
karışırdık renklerin tuvalinde 
biz çizmiştik mutluluğun resmini 
öyle bir kuşaktık ki 
gök kuşağı kıskanırdı bizi! ...

Avcı, şiirlerine ahengi, uyumu ve imgeleri seferber ederek okuyana okuma zevkini tattırmaktadır. Hayat görüşünün de kavga, doğa ve aştan yana olduğunu vurgulamaktadır.

Avcı’nın kitaplarını içselleştirerek okudum. Kendisini kutluyorum. Şiir severlere okumalarını salık veririm. Özgün ve anlamlı bir şiiriyle yazımı noktalamak isterim:

Çentik atalım dünyaya 

hadi bir çentik daha atalım dünyaya 
bu gün de geçti arsız, kirli, kibirli, mutlu/mutsuz 
yarına kim öle kim kala... 
hadi bir çentik daha atalım kirli tırnaklarımızla 
dünyanın sırrı dökülmüş duvarlarına 

ömür geldimler /gittimler arasında, kısa 
zaman uzun çekilen acılar karşısında 
kaç çizgi çekildi kim bilir yanlış yaşanmışlıklara, 
kaç ömür törpülendi elde var ve hiçler arasında 
bu günü de yaşadık! .. hadi bir çentik daha atalım 
dünyanın sırrı dökülmüş duvarlarına...

 

*

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..