Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mücadele gücünüz var mı?

Diyelim ki, sokakta yürürken, veya evinizde sakin- sakin otururken birilerinin, kavga sırasında diğerini yaraladığını ya da öldürdüğünü gördünüz, veya birilerinin kamu/şahıs malına zarar verdiğini, hırsızlık yaptığını, kısacası yasalara aykırı bir eylem yaptığını gördünüz.

Bir vatandaş olarak, bir insan olarak ne yaparsınız?

1)) Hemen olaya müdahale edersiniz, mağdura yardımcı olmaya çalışırsınız,

2)) Görmezden gelir, oradan uzaklaşırsınız,

3)) Derhal ilgili makamı arar durumu bildirirsiniz (ihbar/şikayet).

Aklıselim insanlar, son şıkkı (3) yaparlar, yapmalılar diye düşünüyorum. Nitekim başımdan geçen bir olayda yaşadıklarım aşağıda özetlenmiştir ((1, 2, 3.madde ile 4.maddenin ilk satırı)). Ancak; yaşadığım olaydan çok, yaşanması muhtemel olgulara deyinmek istiyorum.

Kaçak elektrik kullanan komşumuzu ilgili makamlara ihbar ettim. Medeni ülkelerin insanları aynen böyle yapıyor. Ben de böyle yaptım. Konusu suç teşkil eden olayı ilgili makamlara bildirmeyenin, T.C.Kanun’u uyarınca cezalandırılması öngörüyor. Yanı, yasal yükümlülükte söz konusudur. Ancak; bizim ülkemizde bunu yapmanın bedeli çok ağırdır. Nasıl yani? Der gibisiniz.

Anlatayım;

1-C.Savcısı veya ilgili idare şikayetinizi teyit için sizi çağıracak,

2-Mahkeme safhasında gidip ifade (ifadeler) vereceksiniz,

3- Şikayet veya ihbar ettiğiniz zat ile müşerref olacaksınız,

4- Kuvvetle muhtemeldir ki, bu zat sizi taciz edecek, belki de kafanıza bir şeyler ekleştirecek, ya da karın boşluğunuza bir şiş yerleştirecek, sonra bu olay ile ilgili kavgalar ve davaların biri diğerini izleyecek,

5- Bütün bunlar için (Avukat ücreti, Mahkeme harç ve masrafları) iyi bir finansör bulacaksınız,

6- Yargı sonucunu yıllarca ve yıllarca bekleyecek, sinirlerinizi aldıracaksınız, (artı doktor parası),

7- Bunun için işinizden olacak ya da patrondan izin/ izinler alacaksınız,

8- Sorumluluğunuz altındaki kişilerin tüm ihtiyaçlarını da eksiksiz yerine getireceksiniz, vs.

Yeterince örgütlenmiş bir toplumda yaşamadığımıza göre; yukarıda kısa kestiğim eylem ve işlemleri yapmaya gücünüz yeter mi? Siz olsanız ne yapardınız?

Not:

Kaçak kullanılan elektrik bedelinin bir kısmını da ben ödemek durumundayım neticede. Bu bedel bir kuruş ta olsa, ödemek bana aptalca geliyor, kendimi aldatılmış hissediyorum. Bu düşünce ile kaçak elektrik kullanan komşuyu ihbar etmenin bedeli, yukarıda sıralanan 1.2.3. maddelerin tamamı ile 4. maddenin yarısı yaşanarak ödenmiştir.

 
Toplam blog
: 5
: 908
Kayıt tarihi
: 21.09.06
 
 

1952 Kars doğumluyum. TEKEL Genel Müdürlüğü Başmüfettişi ünvanıyla emekli oldum. Bir yıl (1992 -1993..