Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '07

 
Kategori
Müzik
 

Mucize nağmeler

Mucize nağmeler
 

Akşam oturmaları olurdu ben çocukken, babalar da giderdi, çocuklar da... Televizyonlara bu kadar yoğun ilgi gösterildiği zamanlar değildi, uzun sıcak sohbetler edilirdi hep. Şimdilerde olduğu gibi televizyon dizilerine bağımlı kalınıp, çekirdek ailelerde bile farklı odalarda farklı programlar izlenmiyordu, o zamanlar evin içinde sadece o renkli kutudan gelen sesler değil, hoş sohbetli büyüklerin sesleri, kimi zamanda ud eşliğinde fasıllar dinleniyordu.

O zamanlardandır fasıl tutkusu bende... Küçücük yaşta nasıl da o zor ve ağır makamlı şarkıları ezberimde tutmuşum. Büyüdükçe daha bir zevkle dinler oldum. Hiç vazgeçemedim ‘Bir bahar akşamı rastladım size’, ‘Bu ne sevgi ah, bu ne ızdırap’ , ‘Kimseye etmem şikayet’ bu ve bunun gibi bir sürü besteyi dinlemekten... Hani bunun efkarla, dertle ilgisi yok, ben dinlerken mest oluyorum. Dinlendiğimi hissediyorum adeta.

Gelelim bu yazının çıkış noktasına... Bu hafta bahar çarpmasından sonra hala iyileşememenin ve iş yoğunluğunun verdiği yorgunluk ve halsizlikle işten çıkar çıkmaz evime geldim. Biraz dinlenmek istiyordum sadece, böyle durumlar için elimin altında hazır bulundurduğum bir CD vardı. Evin içinde başka ses olmasın istiyordum, yalnız olmanın da avantajı olsa bu olsa gerek, istediğim gibi keyifle bu müzik ziyafetinin tadını çıkarabilecektim...

Duymuşsunuzdur ‘Mucize Nağmeler’i... Türk Sanat Müziği klasiklerini, yeni nesil dedikleri, aslında müziğin başka alanlarında icraat yapan besteciler yorumlamış. Ben beğendim. Arşivinizde yer almasında fayda var, hiç eskimiyorlar çünkü, müzikler bence harika. Ne zaman dinleyecek olsanız eminim aynı keyfi alacaksınızdır. Seviyorsanız eğer, kim dinlemekten usanır ki ‘İnleyen Nağmeler’i, ‘Ömrüm Seni Sevmekle Nihayet bulacaktır’ı , hem de Müjdat Gezen’in yorumu ile... Sonra ‘Bu Akşam Bütün Meyhanelerini Dolaştım İstanbul’un’ u Fatih Erkoç’un sesinden... Deniz Seki’den ‘At Kadehi Elinden’ini dinlerken eski Türk filmlerini anımsayacaksınız belki. Hele bir de ‘ Dinmiyor hiç bu akşam ne gözyaşım ne acım, bu akşam her akşamdan sana pek çok muhtacım, sana pek çok muhtacım’ı dinlerken kimileri kim bilir nerelere gidecek... ’Bir Demet Yasemen’, ‘Sensizlik Haram Bana’, sonra ‘Benzemez Kimse Sana’, ‘Kimseye Etmem Şikayet’, ‘Şarkılar Seni Söyler’ ve diğerleri... Okurken bile mest olduğunuzu düşünüyorum, sevenler için tabi...

Tercihler farklıdır tabi, ben yanında az şekerli bir Türk kahvesi içtim. Bir kat daha fazla dinlendim. İlaç gibi geldi bu akşam... Yazımı tamamladıktan sonra mis gibi bir uyku düşlüyorum. Sonra gelsin haftasonu... Siz iyisi mi fırsat bulunca tanışın ‘Mucize Nağmeler’ ile...

 
Toplam blog
: 18
: 1208
Kayıt tarihi
: 03.02.07
 
 

''Artık 28'imdeyim, büyümüş mühendis olmuşum, ama hala çocuk kalmış yüreğim. Her gün biraz daha b..