Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '15

 
Kategori
Şiir
 

Mucur manileri - 2

Mucur manileri - 2
 

Mucur Manileri - 2


tele vurdum tezene
hevenk astım hezene
alıp başını gitsin
uymayanlar düzene
*
kerpiç evi kat gibi
ağız burun hat gibi
kostak kostak salınır
esahtan avrat gibi
*
sürüye saldım koyunu
seyreyle sen oyunu
seni yâr eder miydim
bilseyidim huyunu
*
sap yığını harman gibi
öğütleri derman gibi
senin sözün emir mi
padişah’tan ferman gibi
*
Mucur'un önü çayır
arıcak yolu bayır
sana bir teklifim var
ne olur deme hayır
*
hezene hevenk astım
cereye pendir bastım
lafım önünde durma
sana değil ki kastım
*
Mucur’un içi Pazar
alan-satan ne yazar
mavi boncuk tak da gel
değmesin sana nazar
*
avluda derin kuyu
dibinin serin suyu
sevdiğim kız çok inat
tıpkı anasının huyu
*
keçiden koyun olmaz
sana hiç doyum olmaz
gel ağlatma beni
ciğere oyun olmaz
*
terazinin kefesi
oğlan erkek efesi
meyhaneden gelenin
rakı kokar nefesi
*
kara düğme beninde
astar sökük yeninde
sana azık haramdır
ter kokmuyor teninde
*
şu dağın yamacına
dayanamam acına
dönüp bana bakıyor
bir şey söyle bacına
*
bostanında karık var
ayağında çarık var
tövbe varmam ben ona
dudağında yarık var
*
çeten saman sarısı
uçup gitti yarısı
koca buldum gidiyom
sana olsun darısı
 
*muzaffer yıldırım
/ manidar /
 
(Bu maniler, içinde yaşadığım toplumun  (Mucur) örf adet ve geleneklerinden esinlenerek tarafımdan yazılmıştır)
 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..