Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mücver

Mücver
 

Utanıyorum yazmaya ama bu mücver de kabaklı. Ne yapayım , ailece çok seviyoruz kabağı. Daha dün aldım pazardan .Hem de Adapazarı kabağı. Çünkü Of kabaklarını tükettik.Birazdan yapacağımız mücverde kabak var ama bal kabağı değil tabii. Dolmalık kabak kullanıyorum. Mücver; kış günleri için ideal bir yiyecek bence. Çünkü içinde bir çok sebze var. Hem yapması da kolay , hem çayın yanına da gider, hem tatlı , hem tuzlu ... Oooo mücverden alası yok.Bu kadar abarttım bir de beğenmezseniz daha okumazsınız artık tariflerimi . Siz yine de okuyun yaaa , kötü yazsam da :) Okuduktan sonra da deneyin , tutmayanlardan haberim olsun ama ! Denediğim şeyleri paylaşıyorum sizlerle çünkü.Ha damak zevki tartışılmaz , o başka...
Gelelim mücverimize ;
Malzemelerimiz
3 adet dolmalık kabak
3 adet havuç
Maydanoz
6 adet taze soğan
1 dilim beyaz peynir
2 yumurta
Yarım tatlı kaşığı pul biber
Yarım tatlı kaşığı karabiber
Yarım tatlı kaşığı nane
1, 5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
( Eğer tatlı mücver yapacaksanız peynir koymayıp, toz şekeri daha fazla kullanıyorsunuz )
1 kahve fincanı sıvıyağ
2 su bardağı un
Havuç ve kabak rendelenir.Soğan ve maydanoz ince ince doğranır.Diğer malzemeler ilave edilip karıştırılır. Orta büyüklükte bir tepsi yağlanarak hazırladığımız harç tepsiye boşaltılır.200 derecede, üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
Sıcak olarak servis yapılır. Daha doğrusu ben öyle severim , dumanı üzerinde. Okuduğunuz gibi içindeki malzemeler de , pişiriliş şekli de sağlığa son derece uygun.Umarım beğenirsiniz.
Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..