Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Müfettişler Derneği, İlköğretim Müfettişlerinin haklarını aramaya devam ediyor.

Müfettişler Derneği, İlköğretim Müfettişlerinin haklarını aramaya devam ediyor.
 

ülkemizi seviyoruz.


Müfettişler Derneği, 23.10.2008 tarihinde Zaman Gazetesine verdiği ilanla ilköğretim müfettişlerinin mağduriyetini dile getirmişti. Dernek ilan yoluyla müfettişlerin haklarını aramaya devam ediyor.

Bakan Çelik müfetişlerin haklı isteklerine kulak tıkamakta ısrar ediyor.

Müfettişler Derneği seslerini duyurmak için Milliyet Gazetesine yeni bir ilan verdi. İşte 16.11.2008 tarihinde Milliyet Gazetesinin 18 inci sayfasında yer alan Müfettişler Derneği ilanı

SAYIN BAŞBAKANIMIZA, MİLLETVEKİLLERİMİZE VE KAMUOYUNA DUYURULUR

İlköğretim müfettişleri, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda diğer kurum müfettişleriyle birlikte kariyer meslek sınıfında yer almaktadırlar.

Ülkemizdeki bütün kurumların müfettişleri tek üniversite bitirerek müfettiş olurlarken, ilköğretim müfettişi olabilmek için iki üniversite bitirme şartı getirilmiş ve yıllarca uygulanmıştır. İlköğretim müfettişlerinin birçoğu iki üniversite bitirmekle kalmayıp lisansüstü eğitimlerini de tamamlamışlardır.

İlköğretim müfettişleri, anaokulları, ilköğretim okulları, özel okullar, sürücü kursları, Kur’an kursları, dershaneler, öğretmen evleri, rehberlik araştırma merkezleri gibi görev alanlarında bulunan binlerce kurumun, yüz binlerce öğretmen, yönetici ve personelin yetiştirilmesinden, rehberlik ve denetiminden sorumludurlar. Bununla birlikte inceleme, araştırma ve soruşturma görevlerini de yürütmektedirler.

Son yıllarda yapılan iyileştirmelerde sürekli kapsam dışı bırakılan ilköğretim müfettişleri denetledikleri personelden dahi daha az maaş alır hale gelmişlerdir. Müfettişlerin ek ders saatinin artırılmasına yönelik çalışmalar çözüm değildir.

Gerek mesleğe alınma, gerekse çalışma koşulları diğer kurum müfettişlerine göre çok daha ağır olan, ülkemizin en ücra köylerine kadar giderek devleti temsilen denetim yapan İlköğretim müfettişlerine, aldıkları yüksek eğitim, seçilme şekilleri ve iş güçlüğüne uygun olarak kanun önünde eşit oldukları diğer müfettişlerle eşit haklar verilmelidir.

DİĞER MÜFETTİŞLERLE İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNİN ZAM VE TAZMİNATLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

MÜFETTİŞ ÜNVANLI DİĞER DENETİM ELEMANLARI
İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİ

ZAM VE TAZMİNATLAR
Katsayısı ve Oranı
Katsayısı ve Oranı

EK GÖSTERGE
3600
3000

ÖZEL HİZMET TAZMİNATI
% 195
% 130

DENETİM TAZMİNATI
% 30
% 20

İŞ GÜÇLÜĞÜ VE TEMİNİNDE GÜÇLÜK ZAMMI
2700
2025

MAKAM TAZMİNATI
2000
Makam Tazminatı verilmemektedir.

GÖREV TAZMİNATI
8000
Görev Tazminatı verilmemektedir.

TEMSİL TAZMİNATI
12000
Temsil Tazminatı verilmemektedir.

*1 yıl hizmeti olan en düşük devlet memuru maaşı 1, 119 YTL iken 12 yıl hizmeti olan ilköğretim Müfettiş yardımcısının maaşı 1.136 YTL dir.


Ne ayrıcalık, ne imtiyaz, sadece ADALET istiyoruz!

MÜFETTİŞLER DERNEĞİ

Ayrıntılı Bilgi: http://www.mufettisler.net/


 
Toplam blog
: 46
: 1313
Kayıt tarihi
: 31.03.08
 
 

Maarif Müfettişi. 1989 Uludağ Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği, 1996 İnönü Üiversitesi Eğitim Yöneti..