Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '18

 
Kategori
Heykel / Seramik
 

Müfide Aksoy Heykel Sergisi

Müfide Aksoy Heykel Sergisi
 

7-17 Kasım 2018 tarihlerinde Tophane-i Amire Sarnıç Galeriler, Heykeltıraş Müfide Aksoy’un retrospektif sergisine ev sahipliği yapıyor. Bu sergi ile Müfide Aksoy sanatta 40. Yılını kutluyor. Aksoy’un bu yeni sergisinde sanatçının kırk (40) kadar heykeli ile birlikte desenleri de sergileniyor.

1971-1977 MSGSÜ-İDGSA Yüksek Heykel Bölümü’nden mezun olan sanatçı, günümüze kadar dokuz kişisel sergi ile birlikte çok sayıda karma sergi ve bilgi şöleni – sempozyum-çalışmalarında yer aldı. Heykel çalışmaları ile birlikte 1999-2017 yıllarında İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık Fakültesinde Öğretim Görevlisi olarak da öğretim dünyasında yer alan Müfide Aksoy’un, İKÜ Yıllarında kendi hazırladığı “Biçimin Serüveni” dersi için yazdığı kitabı Ekim 2012’de İstanbul Kültür Üniversitesi yayınları tarafından yayınlandı.

Kendi sözleri ile:  “Benim işim; çizgi ve biçimle yoğrulmak oldu hep. Küçük yaşlarımdan bu yana kâğıt, kalemle işim vardı. Ve aralarına sonradan karışan model çamuru, ağaç, taş vb. malzeme gibi… Heykel, boşluğu kullanmak yaşamıma girdikten sonra kâğıt ve kalem heykeli kıskansa da, kâğıt ve kalemden hiç vazgeçmedim… Heykel ve desenlerim, hep bir neşeyi, çoğunlukla da hüznü anlatmak adına “benim ifade biçimlerimi” oluşturdular. Duygularımı da aralarına kattığıma inanıyorum”  diyen Müfide Aksoy, halen İstanbul Pangaltı’ndaki atölyesinde çalışmalarını sürdürüyor. Aksoy Heykeltıraşlar Derneği ve UPSD üyesidir.

 
Toplam blog
: 84
: 605
Kayıt tarihi
: 05.03.09
 
 

Konya Akşehir doğumluyum. Selçuk Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliğ..