Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '09

 
Kategori
Şiir
 

Müfredat Sürprizleri Yazsın…

Müfredat Sürprizleri Yazsın…
 

http://imgtr.fotokritik.com/


''Belediyede kaydı olmayan şüpheli bir hayat'' değildi yaşadığım
Nefes aldığım duyuluyordu,
Herkesçe biliniyordu varlığım

Yaşadığım şehirlerde beni gören herkes biliyordu ismimi
Delilerden, akıllılara
Çocuklardan adamlara ve de kadınlara kadar
Bilmeseler de anımsıyorlardı kanımca cismimi

Belki de ben bunun böyle olmasını istemiyordum
Tıpkı lisede, bize sorulmadan hazırlanmış müfredat öğretirken
Benim bir türlü öğrenmek istemediğim organik kimya ve tümevarımı
Kendi kimyamın ve varlığımın tümünün farkında bile değilken.

Aslında yaşadığım şüphesi olmayan hayat,
Bize sorulmadan hazırlanmış bir müfredat gibiydi belki de;
Kimi zaman bir felsefe kadar anlaşılmıyor ya da sosyoloji gibi derinleşiyor
Bazen her şey inadına rasyonel
Ama çoğu zaman irrasyonel
Bazen bir çember çiziyor önüne, içinde mi dışında mı diye soruyor
Yâda bir labirentte kaybediyor seni
Yâda bazen bir deney tüpünde görüyorsun kendi halini de, İnsanların sahte homojenliğini de.

''Biz onu planlarken karşımıza sürprizler çıkaransa'' tanımı hayatımızın
Bırakın bu müfredat sürprizlerimi yazsın
Ben istemesem de, herkes bilsin ismimi
Ve hatırlayacak nede olsa cismimi
Ama hiçbir teleskop veya mikroskop göstermeyecek
Ve bir tek ben bileceğim kendi içimi;
Acılarımı, sevdalarımı,
Korkularımı, umutlarımı
Kimse bilmeyecek

Mustafa Murat

 
Toplam blog
: 24
: 1210
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1983 Soma doğumluyum. Balıkesir ve Abant İzzet Baysal Üniversitelerinde Turizm İşletme Eğitimi al..