Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '20

 
Kategori
Gezi Rehberleri
 

Muğla/Bodrum ve Yaşanan Deprem

MUĞLA/BODRUM VE YAŞANAN DEPREM

Sevgili, okurlar geçen hafta da ilan ettiğim gibi bu hafta sizler için Muğla ilimizin Bodrum ilçesinde yaşadıklarımı ve benim oraya gittiğim akşam gerçekleşen depremi anlatacağım. Geçtiğimiz Temmuz ayı içerisinde Marmaris’ten Bodruma doğru seyahatimize başladık. Oldukça keyifli giden seyahatimiz de bodrum yolu üzerindeki çeşitli müze, ören yeri, tarihi ve doğal güzellikleri gezmeye devam ederken bir yandan da fotoğraflar, video kayıtları alıyordum. Her şey fazlası ile müthiş ilerlerken yol bitti, vakit geldi ve biz Bodruma vardık. Otelimize geldik ve eşyalarımızı bıraktığımız gibi yemeğimizi yedik. Şimdi dışarı çıkma zamanımız gelmişti ama bir karar vermemiz gerekiyordu, Bodrum’da ise birkaç alternatif model vardı. Bunlardan biri kulüp yada bar tarzı bir mekan eğlencesi, Şehir merkezi gezintisi veya Bodrum sahil sohbeti. Sahil sohbetini direk eledim, İstanbul’a 1 saat mesafe de Silivri de neredeyse her hafta sonu yapabildiğim bir şey, bar ve kulüp kartı da İstanbul’da yapılabilecek bir şey, çok keyif alan biri olmasam da. O zaman geriye tek bir alternatif model kalmıştı. Oda tabi ki Şehir turu bölgeyi tanıma. Daha öncesinden bölge hakkında bilgi sahibi olmuş olsam da, Bodrum kalesi ve tarihi yerleri tekrar gezmek istedim ve tabi fotoğraf çekilmek. Dikkat ederseniz, resimlerin hepsi gece çekimidir. Bunun bir sebebi var, sebebini yazımın sonunda anlayacaksınız. İçinde benim olduğum sadece tek bir tane fotoğraf sabaha karşıdır, onunda bir sebebi var.

Değerli okurlarım, ilk durağımız Bodrum sahil bölgesin de bulunan Bodrum Merkez Camii oldu. Orada fotoğraf çekilip, dua etmek istedim. Çünkü karnım ile başım arasında bir duygu, bir his bürünmüştü sanki bir şeyler olacak. Adeta depremi hissettim diyebilirim. Camii ziyaretine müteakip, kalenin olduğu bölgeye gittik, bodrum sahilde çay bahçelerin de oturduk, çay sohbeti yaptık ve genel bölge ziyareti ile beraber hemen hemen istediğim tüm fotoğraf ve video çalışmalarımı tamamlamıştım diyebilirim.  Sonrasını nereden bilebilirdim ki?

Saat gece saatlerine varmış iken, bir taksi ile otelin bulunduğu bölgeye gitmek için Bodrum Merkez’de barlar sokağının üst bitişiğinde bulunan otogarın önündeki caddeden otelimize gidecektik. Caddeye çıktık, yürüyoruz ben çok büyük bir keyif ile bugün gerçekten iyi iş çıkarttım. Harika pozlar çıktı derken, çantama kameramı koydum ve ne olsa iyi? Sanki gökten bir şeyler koptu, patlama sesi gibi bir ses geldi ve yer yerinden oynayama başladı. Çünkü deprem oluyordu! Yer o derece sallandı ki, korkuluklara yaslanan bir genç, korkulukların yerinden çıkması ile yere düştü, dümdüz yoldaki asfalt yamuldu. O an anladım ki, içimdeki hissin sebebi buymuş ve depremden sonra huzursuzlanma duygusu kayboldu ama bir endişe duygusu kapladı. Herkes iyi miydi? Etrafım da vatandaş millet çığlık çığlığa kaçışmaya başladı, otogara doğru kaçışanlardan bir tanesi şu ifadeyi kullandı, ABLA ÇANTALAR OTELDE KALDI! Kadın ağlayarak bırak kalsın gidelim buradan hemen dedi. İnsanlar çeşit çeşit, farklı farklı tepkimeler ile otogara akın etti ve bir arkadaşımız bilet almak için otogar ile görüştüğü zaman, 1 gün sonra ya ancak yer kaldığını öğrendik. Çünkü herkes biletini almış ve gitmek için sırasını bekliyor. Biz bu esnada turda ki genel olarak herkes ile bir arada olmak adına taksi aramaya koyulduk. Ancak taksiler de dolu olduğu için 15-20 dakikalık mücadelenin sonunda bir taksi bulduk ve otelimizin bulunduğu Bodrum Bitez’e doğru yola koyulduk. Bu esnada taksiden anons geldi ve Bitez sahil de tsunami oluyor, bölge de ki taksilerin bilgisine deniyor. Ben taksiciye dedim ki bu ne demektir? Biraz açıklığa kavuşturabilir miyiz? Arkadaşını aradı ve detaylıca öğrendi ki, sular yükseliyor tekneler ters düz oluyormuş. Birçok teknenin hasar gördüğünü ertesi sabah öğrenebildik. O esnada otelimize döndüğümüz zaman, herkes elinde pike, polar, hırka sokaklarda bekliyor. Kimse odalara çıkmamış. Otel yönetimi herkese pike ve battaniye indirdi. Bizler otelin açık havuzunda, şezlongların üstünde uyumaya çalıştık. Çünkü büyük bir deprem ile her şey yerle bir olabilirdi. Bu esna da Akıllı telefonumu powerbank ile şarj ediyorum ve canlı tv uygulaması ile televizyon kanallarına bakıyordum. Sonra ne göreyim? Bodrum Belediye başkanı ve Valisi açıklama yapıyor. Ama konuşmaları teskin ediciydi. Çünkü dedikleri gibi, mini hasarlı ve ölümsüz atlatılan bir deprem ve büyük olan enerji tükendiği için gerisi artçı olacaktır dedi. Gerçekten de sabaha kadar ufak ufak artçılarla sarsıldık. Ancak bu artçılar çok ses getirmedi. İyi ki de getirmedi. Gün ışımaya başladığında ise,  biz rotamızı İzmir/Şirince istikametine çevirdik. Dolayısı ile Bodrum turumuzu güvenlik gerekçesi ile kısa keserek yolculuğumuza devam ettik.

Değerli okurlarım, Rabbim ülkemizin her bir toprağını korusun ve özellikle İstanbul’umuzu korusun diyorum. Çünkü çok insan, çok bina ve çarpık kentleşme var. Türkiye nüfusunun ortalama 4’de birinden biraz fazlasının yaşadığı düşünülen İstanbul’da büyük bir deprem çok ağır kayıplara yol açabilir. Gelecek hafta sizlerle Son durağımız olan, İzmir Şirince’yi konuşacağız. Şimdiden herkese iyi bayram diliyorum. Tekrar görüşünceye dek esen kalın, hoşça kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 66
Kayıt tarihi
: 21.12.17
 
 

Gazeteci, Yazılımcı, Youtuber, Blogger ve Twitch, Dlive, Podcast Yayıncısı - metinaltincekic.com...