Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Muğla Gazeteciler Cemiyeti Genel Kurulu'ndan

İzlenimler, Gizemli bir Söyleşi...

 

Muğla Gazeteciler Cemiyeti Genel Kurulu'ndan

 

Bu yıl gerçekleştirilen Genel Kurul’da bulunamadım. Gazeteciler Cemiyeti’nin üyesiyim. Basın dalında çalışma yapmaktan büyük mutluluk duymaktayım. En çok ilgimi ve gönlümü oluşturan bir dal .

Muğla Gazeteciler Cemiyeti’nin tarih ve bilgi, kültür birikimine sahip kıymetli bir başkanı Gazeteci, Araştırmacı yazar, Devrim Gazetesi’nin sahibi Ünal Türkeş’tir.

Ünal Türkeş ismi ülkenin dört bir yanında, illerin yanı başında bir hazine gibi bilgi banliyosu olarak durur. Çağrılır, toplantılarla bilgi birikimini ülkenin dört bir yanında işler, aktarır, yaygınlaştırır. Tüm illerden çağrılır. Geçenlerde Mersin’de idi. Bu toplantıların en keyifli yanı, geldiğinde bütün bir sayfa Devrim Gazetesi’nde yer vermesi ve anlatması, görüntülemesidir. Biz de bu sayfadan damla damla gittiği, konuştuğu şeyin ve yerin tarihini ve bürokratlarını, çalışmalarını öğreniriz. Bu çok güzel bir çalışmadır. Okuyarak, gezmek gibi keyif verir.

Bu vesile ile yeni oluşan Yönetim Kurulu’nun çok değerli üyelerini sevgiyle kutluyorum. Muğla Gazeteciler Cemiyeti’ni başarıyla kucaklayan çok değerli üyeleridir.

Genel Kurul olduğunda İzmir’de idim. Yaşar Üniversitesi’nin oradan geçiyorum. Hocam Prof.Dr. Şadan Gökovalı’yı düşünürüm .

Şadan Gökovalı hocam Yaşar Üniversitesi Turizm Otelcilik Bölümü Öğretim Görevlisi.

Önce Muğla Akyaka’da caddeye isminin verilmesinden duyduğum mutluluğu dile getirmeliyim. Bu haberin yayımlandığı Gazete’yi arşivime aldım. Bu konuda Akyaka Belediye Başkanı Ahmet Çalca beyefendiyi kutluyorum. Akyaka’nın kültürüne ve tarihine hakimdir.

İzmir’de hocam, burada diye düşünürken, kendisi Muğla’da imiş. Ne ayrı tesadüf. Kendilerini yakında telefonla arayacağım. Kutlamalıyım...

Hocam Prof.Dr. Şadan Gökovalı’nın ne anlatımına doymak mümkündür, söyleşisinden ballar akar, ne de ezbere bildiği şiirleri okurken şiirde yarattığı gücü ve heyecanı. Kendisini dinlemeyi tarihin en önemli belgesi ve tanığı olarak görmekte ve değerlendirmekteyim..

6. Mayıs. Tarihli Gazetem Muğla Devrim’i okurken, hocamın da yazısına rastladım. Sanıyorum, Muğla Gazeteciler Cemiyeti Genel Kurulu’nda da bahsetmişler.

Ve okurken, en güzel habere gönlüm vuruldu. Yerkesik doğumlu Şair Mehmet Karabulut’un yirmiye yakın yapıtlarından tek cilt hazırlanıp yayımlanmalıdır, diye söylemektedir. Bu konuda önerisini getirmiştir. Bu önerisinin gerçekleştirilmesi gerektiğine en çok inananlardanım. Bu çok güzel bir şey sevgili hocam, sizi yürekten kutluyorum . Çok sevindim bu habere. Bu konuda derhal, üstüme düşen görevi yapmaya hazırım.

1925 doğumludur Şairimiz Mehmet Karabulut. En çok yapıt veren, üreten evrensel duygu ve düşüncelerin şairidir O.

Şöyle bahsetmiştir Şadan Gökovalı hocam; “ Muğlalı şair Mehmet Karabulut’un yapıtlarından oylumluca tek cilt hazırlanıp yayınlanmalıdır. Bu önerimi Cemiyetimizin üstün başkanı Ünal Türkeş ile, okuma, okutma, yazmanın yorulmaz sevdalısı Yerkesik Halk Kitaplığı Müdiresi Nabide Kılınç ile birlikte gerçekleştirmeye hazırım.”

Bunun vakit geçirilmeden gerçekleştirilmesi gerektiğine, çok inanmaktayım.

Değerli ve kalıcı yayın önerisi için bahsettiği gibi hocamın, Muğla veya Türkiye kurum ve kuruluşları sponsor olabilir düşüncesindeyim ben de.

Yine yayın etkinlikleri kapsamında, Muğla havarisi Zekai Eroğlu’nun “Muğla Kutsal Kitabı“Muğla Tarihi” vakit geçirilmeden yayımlanmalıdır, diye düşünmektedir hocam tüm içtenliğiyle...

İzmir Yaşar Üniversitesi öğretim görevlisi Prof.Dr Şadan Gökovalı hocam Muğla’ya dolu dolu gelmiştir. “büyük bir tarihçidir ve hazine” dir. Sevgi ve saygılarımı iletiyorum.
 

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..