Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Muğla sanatseverler derneği ressamların tablolarından sergi açacak....

Muğla sanatseverler derneği ressamların tablolarından sergi açacak....
 

Muğla Sanatseverler derneği tarihi mekanda Şaraphane’de 30. Haziran. 2010 Çarşamba Günü saat 18.00’de Dernek üyeleri ressamlarının tablolarını sergileyecek.

Şiirler de buluşmalı bu yerde. Şairler çekmeli duvara şiirlerini, görsel sanat ve özel hayatlarından şairce kesitlerle. Şiirler okunmalı, kendimizce, içimizce…

En çok şiirleri dinlemeyi seviyorum. Şair değilim ben, şiir gelince içimden, şiirsel tad oluyor sözcükler. Şair değilim ben, şiire ulaşamadım o Melih Cevdet’in anlatımındaki.

Ressam değilim ben ancak, bir fırça darbesini görebiliyorum, tuvalde resim çizdiğini ressamın. Ortaokuldayım bir akşamüstü elimde bir folklörik tablo küçük, evimin duvarında. Elinde mumu çayda çırayı mı oynuyor dersiniz? Oturdum eski evimin bir köşesine. Tabloyu resmettim kağıda. Aslı gibi duruyordu kağıtta, elinde mum .

İlk tablomu öyle çizdim, gördüm ki parmaklarım kalemle resim çizebilir. Daha sonra bir karikatür, hemen küçük bir kağıda elimin altındaki.

Saburhane’den söz edelim biraz; Mübadeleden önce Türklerle Rumların dostlukla yaşadıkları yerin adı Saburhane. Saburhane’deki evler Rum ustalar tarafından yapılmış. Tarihe tanıklık ediyor, o günlere…

Mübadele sırasında giderlerken, arkalarında evlerini, aşklarını, dostluklarını, kedilerini bırakmışlar.

Bu konuyla ilgili anlatımları sevgili dostum restoratör Y. Mimar Ertuğrul Aladağ’ın kitaplarında rastlayabilirsiniz.

Neydi kitaplarının adı anımsayalım, Kentimin Öyküsü, Aşkım Rodna, Andonıa, Sekene …

Saburhane meydanında bir de Mimar Sinan’ınheykeli bulunmaktadır. Saburhane sokaklarına ve evlerine sırtını dönmüş gibi. Bir heykeltıraş yapıp gönderir yıllar önce, Mimar Sinan’ı.

Meydanın çevresinde kahveler, kahvelerde dost ve sıcak Muğla insanı candan gözleri ve gülüşleri ile. Bir çay için dinlenin bu meydanda ve kahvede. Evinize çıkarken fırınından ekmek alın. Şaraphane’de sanatı dinleyin.

İşte o şaraphane Sanatevine dönüştü. Muğla Sanatseverler Derneği merkezi oldu. Muğla Belediye Başkanımız Dr. Osman Gürün’ün katkılarıyla, elbette.

Resim Sergisi’de bu tarihi mekanda açılacak.

Tüm Muğla ve çevresinden gelecek sanatseverler davetlidir sergiye.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..