Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Muhammara

Muhammara
 

Malzemeler : 

1 paket etimek

Yaklaşık 1 su bardağı kadar dövülmüş fındık

2 kaşık domates salçası

1 kaşık birer salçası

2 diş sarımsak

1 limonun suyu

tuz

karabiber

kimyon

Yapılışı:

Tariflerde fındık yerine ceviz içi kullanılmış ama fındık da çok güzel  bir altenatif oldu .Ancak,uzun zamandır rondomun camı kırık olduğu için muhammaranın fındığını elimde dövmek zorunda kaldım ve biraz iri taneli oldu. Zaten ben bu tür tariflerde fındık ve ya cevizi iri taneli seviyorum ama toz haline getirmek de bir tercih tabii ki. 

Önce dövülmüş fındık bir karıştırma kabına alınır ve toz haline getirilmiş bir paket etimek ve salçalar ilave edilir. Daha sonra yaklaşık bir bardak soğuk su yavaş yavaş ilave edilerek karışım macun haline gelene kadar iyice karıştırılır.Kıvamı kontrol edilerek daha fazla su ilave edilebilir. Limon,suyu, baharatlar ve zeytinyağ eklenerek iyice karıştırılır.. Ben acı olmasın diye kırmızı biber kullanmadım ama arzu edilirse kırmızı pul biber ilave edilebilir ya da biber salçası aclı kullanılabilir.

Kahvaltıda ekmek üstü ya da et yemeklerinin yanında sos,garnitür olarak tüketilebilir.

Afiyet olsun

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..