Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '13

 
Kategori
Üniversiteler
 

Muhan Hoca

Muhan Hoca
 

ODTÜ nün efsane hocası Muhan Soysal’dan bahsedeceğim. Ben kendisinden hiç ders almadım. Yanarım yanarım ona yanarım, kendisinden ders almış olmayı çok isterdim.  Ama o kadar çok işittim ki onunla ilgili hikayeleri… Allah gani gani rahmet eylesin. Bu dünyada bir değil pek çok hoş seda bıraktı.

Ben burada onunla ilgili hem en meşhur, hem de benim en çok hoşuma giden iki hikayeyi nakledeceğim sadece. Birincisini hemen herkes bilir. Muhan Hoca yazılı yapıyor. Tek soru var, soru tek kelime : WHY? Herkes bir şeyler yazıyor, 100 alan tek öğrenci var, o öğrencinin cevabı da iki kelime : WHY NOT?

İkincisini de geçtiğimiz Pazar kahvaltıda ODTÜ den arkadaşım Necdet anlattı. Çok hoşuma gitti, nasılsa bunu duymamıştım daha once. Yine yazılı yapıyor Muhan Hoca, kürsünün yanına bir sandalye koyuyor. Soru şu : Bu sandalye neden burada değildir? Yine 100 alan bir öğrenci var, öğrencinin cevabı da iki kelime : Hangi sandalye?

Sanırım ODTÜ’ yü ODTÜ yapan biraz da böyle hocalardı. Belki ODTÜ’ lü olmanın mayasında biraz sıradışılık var.  Belki son ODTÜ olaylarını biraz da bu açıdan değerlendirmek lazım.

Hoşça kalınız.

 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..