Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '17

 
Kategori
Meslekler
 

Muhasebe Bürosunda Çalışmak

Muhasebe Bürosunda Çalışmak
 

Muhasebe Bürosu


Muhasebe sektör olarak istihdam alanı geniş bir sektördür. Muhasebe sektöründe kariyer yapmak isteyen arkadaşlara bazı tavsiyelerim olacaktır. Bu tavsiyeleri yaparken 3 sene muhasebe bürosunda çalışan şu anda da özel bir şirkette muhasebe sorumlusu olan biri olarak yazıyorum. Yani 5 senelik bir tecrübem var. Kimilerine bu süre az gelebilir. Ama emin olun yaşamış olduğum her olaydan kendime ders çıkarmaya çalışan birisiyim ben.

2011 yılında liseden bilgisayar programcılığı bölümünden mezun oldum. 2012 yılına kadar bilgisayar ile alakalı iş bulamadım. Herkes tecrübe istiyordu. Sonrasında muhasebe ofisine 2012 ocak ayında giriş yaptım. Muhasebenin m sinden anlamayan biri olarak. Hatta ilk yapmış olduğum iş temiz müsveddeleri ayırmak olmuştu. Bu sektörde en küçük iştir bana göre. Ama mesleğe başlama işidir. Ne zaman temiz müsveddeleri ayıran birilerini görsem o anım aklıma gelir. 3 sene boyunca yapmış olduğum her işi layıkıyla yaptım. Hiçbir işi küçümsemedim. Her işin mantığını çözmeye çalıştım. Kendime neden böyle yapıyoruz? sorusunu sordum. Muhasebe büroları bu işin mutfağıdır. Gerçek öğrenme yeridir. Sabır gerektirir. Çünkü her türlü durumla karşılaşabilirsiniz. Gece geç saatlere kadar çalışmak, ondan sonrasında maaşı geç almak, mesai ücreti denen kavram yoktur ortalıkta. Çoğu zaman işi bırakmak istiyordum. Ama kendi kendime diyordum ben bu işe en iyisi olmak istiyorum. Bürodaki çalışmamdan da herkes memnundu. Ama ben işten memnun değildim. Çünkü işleri öğrendikçe almış olduğunuz ücret yetersiz gelmektedir. Hatta şöyle bir klasik laf vardır. Buranın geleceği sensin, bu müşteriler senin olacak ruhsatı aldıktan sonra ortak olacaksın  anlamında sözler verilmeye başlanır. Tabi iyi elemansanız. Kimisi bunlara inanır kimisi de inanmaz. Ben inanmamayı tercih ettim. Kendimce doğru olanı yaptığıma inanıyorum. Çünkü oradaki kişiler iyi personelleri kaybetmek istemezler. Hele nisan ayları kabus gibidir. Her işi zamanında yapmaya gayret etmeme rağmen nisan aylarında geçici vergi dönemlerinde bile geç saatlere kadar çalışırdık. Hafta sonu planları bile sıkıntı oluyordu. Aniden pazar günü çalışıyoruz cümleleri duyabilirsiniz. Direkt emri vaki olayı olma ihtimali çok yüksektir.

Ben yolumu 3 sene sonra muhasebesini tuttuğumuz bir şirkette yoluma devam etmeyi seçtim. Sizlerde kendinizi yeterli görüyorsanız. Büroda fazla öğrenecek bir şeyiniz kalmadıysa size tavsiyem daha iyi yerlere geçmektir. Kendinizi sürekli geliştirmenizdir. Bunun içinde hayatta cesur olmak gerekir.

Kaynakça:www.ramazanozul.com

 
Toplam blog
: 48
: 523
Kayıt tarihi
: 26.05.16
 
 

1993 yılında Sinop ili Durağan ilçesinde doğdum. 1997 yılında ailemle birlikte İstanbul'a geldim...