Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '20

 
Kategori
Anılar
 

Muhtar Zeki Acet'in Ardından

 

ATATÜRK MAHALLESİ MUHTARI

 

ZEKİ ACET’İN ARDINDAN

 

                                                         

Her zaman söylüyorum, vefat eden bir kişinin ardından yazmak gerçekten zordur. Ama yine de böyle bir dostumun ölümünden sonra yazmadan edemiyorum. İşte onun için üzülerek yazıyorum. Onun ölüm haberini Milli Eğitim Bakanlığı Emekli Başmüfettişlerimizden ve efsane öğretmen olarak tanıdığımız Sayın Ali Oğuz’la yaptığımız bir telefon konuşmasından öğrendim. Daha sonra bizim gazeteden İbrahim Özgezici’ yi aradım, o da “haberin doğru olduğunu” söylediler. Burada ne denli üzüldüğümü ifade edemem. Öncelikle Sayın ACET ailesine başsağlığı ve kadim dostum Zeki Acet’e Allah’tan rahmet diliyorum. Tüm muhtar meslektaşlarına da başsağlığı diliyorum. Acılar paylaşılınca azalır derler.

 

Zaman zaman Zeki Acet’i ziyaret ederdim. Hoş sohbet sahibi, çayı, kahvesi içilir bir kişiliye sahipti.  En son Şubat ayı başlarında (2020) pekiyi görmedim. Sesi boğuk boğuktu ve halsizdi. Bir daha görüşmek kısmet olmadı. İyi bir dostumun kaybetmenin üzüntüsü içindeyim, Zeki Acet 1949 doğumlu idi.  Sanatımıza ve kültürümüze âşıktı. Bir fotoğraf sanatçısı idi. 1999 yılında yapılan muhtarlar seçiminde Atatürk Mahallesi muhtarı olmuştur.  22 yıl bu görevini onurla sürdürdü. Yaklaşık yarım asırdan fazla Söke ile ilgili topladığı fotoğraflardan  (323 adet)  ilk olarak 29 Ekim 2009 yılında Recep Yazıcıoğlu Kültür Salonunda, daha sonra Fatma Suat Orhon salonunda halka açık üç kez olarak sergiledi.  Zeki Acet azimli ve çalışkan bir insandı. 

 

Sadece bu sergilerle yetmedi daha sonra bu değerli fotoğraflarını  “Zeki Acet’le Geçmişe Yolculuk” adlı bir albümde topladı. Bu fotoğraflar arasında Cumhuriyetin ilk yıllarında Söke’nin tarihi, coğrafi görünümü, konumu, yaşayışı ile ilgili siyah- beyaz fotoğraflar,  Söke Hükümet Konağı,  Ulusal Bayramlar, Türk Ocağı,  Halkevinin faaliyetleri,  Eğitim Kurumları,  Söke’nin Sanayi Durumu, Esnaflarımızdan kareli resimler, Söke’ye hizmeti geçiş  bazı  tarihi   kişiler ve  tarihi  yerler. Örnek olarak Söke Hacı Halil Paşa Kütüphanesi, Kazım Göktepe Konağı, Jaletepe İlkokulu, Fatma Suat Orhon Müzesi,  Hacı Hüseyin Özbaş Konağı,  Celal Özbaş Hanı, Şükrü Kocagöz Konağı, Yeni Camii  ( Yörük Müftü Camii),  Hacı Ziya Bey Camii, Atatürk Parkı, Hükümet Konağı Önünde Çelenk  Sunma Töreni, Mareşal Feyzi Çakmak ve Silah Arkadaşları (1922), Atatürk ve Ege Manevraları (1937)  ve bazı sportif   faaliyetlerle ile ilgili  fotoğraflar  bunlardan  bazılarıdır

 

Zeki Acet bu eserleriyle aynen şöyle diyordu: Bu fotoğraflar yılların birikimiyle meydana geldi. Bu siyah- Beyaz fotoğraflar bize Söke’nin tarihi, kültürünü ve yaşayışını tanıtıyor. Bunlarla genç kuşaklarımıza Söke’yi tanıtmak istedim. Yalnız bu eski Söke’yi siyah ve beyaz fotoğraflarla tanıtmam yeterli değildir. Başka düşüncelerim de vardır “ diyordu. Ne yazık ki ömrü buna vefa etmedi.  Söke’mizin sevilen insanlarından güleç yüzü adam  Zeki ACET  77  yaşında iken  aramızdan elveda etti.  Yolu açık ve aydınlık olsun.  O da güzel  ve unutulmayan dostlarımızdan  Ahmet Güçsav, Ekrem Karakaş, Mustafa  Özcanyüz, Süleyman Dalğıç, Süleyman Kara, Eski Aydın Milletvekili   M. Kemal Yılmaz, Ali İhsan Hanaylı, Muhittin ve Halil Özşarlak Fahri Sevil ve yakında  kaybettiğimiz Ali  Kocabaş’a  kavuştu.  Onlarla komşu olacağına inanıyorum.  Bu isimler gönüllerde iz bırakıp gittiler. Cümlesinin mekânları cennet olsun… Sevgili kadim dostum Atatürk Mahallesi Muhtarı Zeki ACET’i bir kez daha rahmetle anıyor,   ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı diliyorum. Sözlerimi daha hayatta iken onun için yazdığım bir dörtlükle son veriyorum.

 

                 BABACAN İNSAN

 

                             Sayın Zeki  Acet'e    een iyi  dileklerimle 

 

Sevdiğim iki şey, hem Cumhuriyet, Hürriyet

Yaşasın şanlı ordum, Anadolu’m memleket

Bunlardan başka bir babacan insan daha var

Güzel adam, gerçek dost, Muhtarım Zeki ACET…

 

                                              Abdülkadir  GÜLER 

                                             01 Ocak 2013-  Söke

  • Söke’de İz Bırakanlar, Araştırma, İnceleme, Biyografi-  Abdülkadir Güler, Söke 2017

---------------------------------------------------------------------------------

NOT: Sakarya Hendek’te Havai Fişek Fabrikasında bir patlama oldu. Çalışanlardan 4’ü ölü, 1 i ağır,  94 ‘ü yaralı var. Vefat eden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet ve yaralılara acil şifalar diliyorum.  Ailelerine baş sağlığı diliyorum.

 

        Abdülkadir GÜLER 

        04.07. 2020-  SÖKE

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..