Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '14

 
Kategori
Siyaset
 

Muhtarlık kalksın köy yöneticileri yönetsin

Muhtarlık kırsal kesimin yönetim mercisi durumunda ama zamanın gereksinimlerine cevap veremez duruma geldiği artık aşikârdır. Muhtarlık denilince akla önce kırsal kesimin yöneticisi gelse de şehirdeki muhtarlıklar ile de karma karış olmuş durumdadır.  

Şehirde Mahalle Muhtarlığı adı altında yürütülen görevin ülkemiz yararına bir iş olmadığı tespitlerinde bulunmaktayım. Şehirde Muhtarlık adı altında yürütülen sözde hizmetin amacı sadece gelen evraklara mühür basıp para almanın dışında bir şeye benzemiyor. Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntılar ve gençlerin işsiz durumları arasında böyle bir yöneticiliğin gereksiz ve israf olarak görüyorum. Şehirdeki muhtarlık makamı ile köylerde yürütülen muhtarlık makamının aynı kefeye konulması da başlı başına bir yanlış olduğu tespitlerim arasında bulunmaktadır. Şehirde yürütülen muhtarlığın ehil kişiler tarafından yürütülmese de şehrin diğer yöneticileri tarafından onun yapması gereken işleri yürütmesi vatandaşa devletin oralarda eksikliğini fark ettirmemektedir.  

Kırsal kesimim köylerde bulunmakta olan muhtarlar ise şehirdekilerden farlı olarak gerçekten bir yönetim işi düşmektedir. Köyün yapılması gereken işleri ve halkın ehil kişiler tarafından yönetilememe gibi sorunlar ile karşılaşılmaktadır.  Bazı köyler bazı dönemlerde yönetim işinden anlayan ve bu işin ehli tarafından yönetilmesi o köylerde bir zaman kalkınma ve  ileri gitme görülmekle birlikte yeni gelen yönetimlerin bu yolu takip edememesi bir hüsran ile sonuçlanmaktadır. Buna birde eski yönetimi beğenmeme ve onun yaptıkları yok etmek ile uğraşan Muhtarlarda çıkmıyor değil.  Bir diğer unsur ise bazı köylerin iyi bir yöneticisi olma şansı beklide hiç olamamakta ve sürekli çağın gerisinde kalmak zorunda kaldığı tespitinde bulundum. Kırsal kesimi yönetecek kişinin Hukuktan, İktisattan, Muhasebeden, Yönetim ve organizasyondan anlaması gerektiği görüşünü savunmaktayım. 

KİM YÖNETSİN?

Düzenleme olarak yapılması geren ilk iş İl ve İlçelerdeki mahalle Muhtarlıkların kaldırılmasıdır. Çünkü buraların zaten yeterince yöneticisi bulunmakta. İlde Vali ve Belediye Başkanı, İlçede Kaymakam ve Belediye başkanı. Bu yöneticilerin İl ve İlçeleri gayet iyi yönetebileceklerine inanıyorum. İl ve İlçelerdeki kaldırılan mahalle Muhtarlıklarına ödenen para hesaplandığı zaman devasa bir rakam çıkmakta. Düzenleme ile bu kaynak köylerin yönetilme işini ehil insanlara teslim etme imkânı sağlayacaktır. 

Köylerin yönetimine gelince. Köyleri ehil kişiler yönetmesini istediğimize göre elimizde o kadar yetişmiş yönetici olabilecek okumuş gençler var ki biz bu gençleri kullanmamız gerekmektedir. Üniversitelerimizin Kamu Yönetim adı altında bir bölümü var ve burayı okuyan genç neyi yöneteceği belli değil. Köylerimizi beceriksiz ve ehil olmayan birilerine bırakmak yerine Üniversitelerimizin Kamu Yönetimini bitiren gençlerimizi buralarda istihdam edebiliriz. Hem ülkemizde baş gösteren işsizliği büyük ölçüde çözmüş oluruz hem köylerimizin kalkınma yolunda bir adım atmış oluruz. Ben şahsen öyle Muhtarlar tanıyorum ki devletin Valisinin ya da Kaymakamının yanına çıkmaktan korkan köylü vatandaşın sorunlarını devlet mercilerine aktarabilmekten aciz. Biz böyle Muhtarlardan ne bekleyebiliriz ki?  Köy Muhtarının yerini alacak Yöneticiyi devlet atayacak. Diğer ihtiyar heyeti durumunda olacak olan kişileri köylü yine seçim ile seçsin. Köyün sorunlarını seçilen heyet muhtara ile istişare ederek,  bizim ehil yöneticimiz bu işin çözümünü arayacak. Böylelikle devletimizin şu andaki bir israfından hem iş imkânı sağlamış olacağız gençlerimize. Hem köylü vatandaşın yönetim işini ehil ellere vermiş olacağız.

 
Toplam blog
: 48
: 160
Kayıt tarihi
: 13.12.12
 
 

İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi mezunuyum. SDÜ Fenbilimleri · Yenilenebilir Enerji Teknolojileri ..