Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Muhteşem bir gezi..

Muhteşem bir gezi..
 

Kendi objektifimden..


Bugün Anadoluhisarı, Beykoz'u gezdim fotografladım..

Garipsemeyin beni, her tarihi mekanları ziyaret ettiğimde içim ürperiyor, ağlayacak gibi oluyorum..

Bugün de aynı duygular içindeydim..

1395'te Yıldırım Bayazit tarafından yaptırılan Anadoluhisarı, Beykoz'a bağlı bir semttir..

İki bölüm sur'dan oluşan hisar, günümüzde orta bölüm yıkılarak yol geçmektedir..

Eski yerleşim birimi olduğundan sur'un etrafında onarılmış tahta evler bulunmaktadır..

Bu tarihi doku içinde inanın insan farklılaşıyor... Herşeyi unutuyorsunuz, sadece geçmişe odaklanıyorsunuz..

Din unsurların öne çıktığı dönemlerde toprak uğruna yapılan savaşları kazanmak adına "ne zor şartlarda yapıldı bu surlar" diyorsunuz kendi kendinize..

Savaşları doğuran nedenlerin hep dinsel nedenler olduğunu gözlemliyorsunuz hisar ve benzer tarihi mekanları gezdiğinizde..

Tarih kitaplarında da mevcut..

Yıldırım Bayazıt tarafından 1402 yılında Osmanlı İmparatorluğu topraklarına katılan Beykoz'a geçtim daha sonra..

Osmanlı Padışahları için av ve eğlence merkezi olan Beykoz'da tarihi çeşmelere, kasrlar'a ve Mimar Sinan'ın yaptığı İskender Paşa Camiine rastlıyorsunuz..

Abraham Paşa'nın padişahla tavla oyununda kazandığı Beykoz korusu ayrı bir ihtişam veriyor boğaz'a..

Kısaca bugün güzeldi, yağmua ve şiddetli rüzgara rağmen boğaz gezisi..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..