Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '13

 
Kategori
TV Programları
 

Muhteşem Yüzyıl'da Hürrem Pargalı'yı, Kadıyla Kanuni de hukuku bitirdi. Güçler birliği.

Muhteşem Yüzyıl'da Hürrem Pargalı'yı, Kadıyla Kanuni de hukuku bitirdi. Güçler birliği.
 

Bilindik tartışmaları, ortaya konulan bir örnekten (diziden) tartışmayı çok seviyorum... Sanki üniversitede ders işlemiş hissine kapılıyorum...

Yoksa bu dizide kendimi yakın hissettiğim bir kişi yok... Olsa olsa belki Hürrem olur... Çünkü bir kölenin (cariye) güçlü olmak için pek kuralı olmamasını anlarım... Saygı duyarım... Üstelik iyi sayılan insanların gerçek yüzleri beni kötülerden daha çok korkutur... Yoksa Pargalı yaşasaydı Roma bizim olurdu diye Hürrem'den nefret etmem... Birini ecdadımız sayıp, ötekini Rus diye küçümsemem... Bana göre ikiside köleydi... İkiside tek güçten güç alıyordu... Bunun içinde tek güce yakın olma savaşı veriyorlardı... Kadın olduğu için daha sempatim var Hürrem'e hepsi bu...

Benim asıl üzerinde duracağım konu: Kanunların kişiye bağlı olmasının yaratabileceği vahim durum... Kanuni önceden Pargalı'ya ''Onu kendisinden bile koruyacak'' bir ferman veriyor... Yani sonradan ona kıyabilecğini düşünüp, baştan önlem alıyor... Üstelik Süleyman hukuka o kadar saygılı ki; Adı bile Kanuni...

Ancak önceden önlem aldığı konu, yani Pargalı'nın gitme vakti geldiğinde ona engel olamıyor... Ancak buna bir çare bulmak gerekli; çare de Kadı efendinin bulduğu inanılmaz yöntem... Kendisi uyurken infaz yapılırsa, kendi verdiği fermandan sorumlu olmazmış...

Anlıyacağınız ''o...ur o...ur ipe diz'' yoluyla Pargalı'ya verilen ''korunma'' fermanı iptal edilip, infaz gerçekleştiriliyor... O yasalara uydurma kısmı gerçekten trajedikti... Acıklıydı, çok ciddi yapılıyordu; Kadı efendi günlerce kitap karıştırıyordu... Komikti; Kadı efendinin bu kararı kabul görüyordu...

Kişinin niyetine bağlı hukukun ne olduğunu anlatması için iyi bir ders konusu olur bu dizi... Ayrıca tek güce bağımlı hukukun içler açısı halide daha iyi anlatılamaz sanırım... Düşünün adı Kanuni olan biri ve güya bağımsız bir Kadının işlediği ortak bir infazın hukuktaki yerini...

Haaa bizdeki güçler ayrılığına tahammülsüzlüğün de nerelerden kaynaklandığını anlayın artık...

Bakın bu tarih/belgesel demiyorum ben... Bu bir dizidir diyorum ... Ve ayrıca ders senaryosu olabilir diyorum...

 

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..