Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '13

 
Kategori
Güncel
 

Muhteşem Yüzyıl serisi günümüzde devam ediyor mu?

Muhteşem Yüzyıl serisi günümüzde devam ediyor mu?
 

Aşkın aldı benden beni, bana seni gerek seni

Ben yanarım dünü günü, bana seni gerek seni

 

Ne varlığa sevinirim, ne yokluğa yerinirim

Aşkın ile avunurum, bana seni gerek seni

 

Aşkın aşıkları öldürür, aşk denizine daldırır

Tecelli ile doldurur, bana seni gerek seni

 

Aşkın şarabından içem, Mecnun olup dağa düşem

Sensin dün ü gün endişem, bana seni gerek seni

 

Sofilere sohbet gerek, Ahilere Ahret gerek

Mecnunlara Leyli gerek, bana seni gerek seni

 

Eğer beni öldüreler, külüm göke savuralar

Toprağım anda çağıra, bana seni gerek seni

 

Cennet Cennet dedikleri birkaç köşkle birkaç huri

İsteyene ver sen anı, bana seni gerek seni

 

Yunus'tur benim adım, gün geçtikçe artar odum

İki cihanda maksudum, bana seni gerek seni

 

Yukarıdaki dizeler tahmin ettiğiniz gibi Yunus Emre’ye ait…

Hani şu Milli Eğitim Bakanlığının yasakladığı şiir…

Bundan yaklaşık 500 yıl önce Kanuni Sultan Süleyman tarafından, Şeyhülislam Ebusuud Efendi’nin verdiği fetva ile yasaklanan şiiri…

Sayın Başbakan Kanuni Sultan Süleyman ve haremini konu alan ‘Muhteşem Yüzyıl’ belgeseli(!)ne, (dizisine) sinirlenip, hem dizinin yapımcısına, hem televizyonun sahibine verip veriştirirken, kendi tanıdığı Kanuni gibi bu gün ülkeyi yönetiyor.

Yunus Emre gibi hakka, halka emeğe, insana sevi seli akıtan bir şairi yasaklıyorlar.

Oysa o şiirler yıllardan beri halkın dilinde dolanmış, halk bu tür şiirleri, dini sömüren, dinden beslenenlere karşı söylemiş ve o şiirdeki mısralar gibi ayakta kalmıştır.

O zamanla günümüz arasında ne fark var diyecek olursak; bu günler o günlerden daha sor diyebiliriz. Birkaç örnek verecek olursak:

Ergenekon tutuklusu Fatih Hilmioğlu cezaevinde ölmek üzere.

Suçu ne?

Terör örgütüne üye olmak!

Örgüt nerde?

İnek yedi!

İnek nerde?

Dağa kaçtı!

Dağ nerde?

Yandı bitti kül oldu!

Tam da böyle…

Terör örgütü ile kucaklaşanlar bu günlerde kahraman muamelesi görmeye devam ediliyor. Ülkenin gerçek vatanseverleri ise sorgusuz sualsiz içeri tıkılıyor.

Bir örnek daha: 28 Şubat diye halka bellettirilen olayın aslı ne?

Cumhuriyeti yıkmaya yönelik irticai faaliyetlerin artması karşısında Milli Güvenlik Kurulunda önlem alınması yönünde tavsiyede bulunmak.

Alınan bu kararları kim uygulamaya soktu.

Zamanın Erbakan hükümeti!

Hükümet bu uygulamaları kimin eliyle hayata geçirdi?

Valilikler ve kaymakamlıklar eliyle!

O valilerden, kaymakamlardan, emniyet müdürlerinden, jandarma komutanlarından, hatta müftülerden içeride olan var mı?

Yok!..

Kim içeride?

O zamanın üst düzey komutanları!

O komutanların suçu ne?

İrtica ile mücadele etmek!

Gerisi?

Öç alma duygusu…

 

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..