Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '14

 
Kategori
Sinema
 

Muhteşem Zeliha

Muhteşem Zeliha
 

netten alıntı


GUPSE GÜLDÜR GÜLDÜR GELMİŞ 

Gülmek ağlamak kadar doğaldır, ihtiyaçtır. Bazı insanlar doğuştan güldürme yeteneğine sahiptir, onlarla vakit geçirdiğinizde bol bol güler rahatlarsınız. Bu sanatı icra etmek, keşfedilmek için sanata yönelmek bile yetmez bazen; şans faktörü önemli bir etkendir bu yolda.

Ben çok zor gülen bir kişiyim, bazılarının çokça güldüğü bir konuya, nesine gülüyor bu kadar ben neden gülemiyorum diye de hayıflanırım.

******

Gupse Özay’ın oyunculuk serüveni şöyle başlamış.

Gülse Beni İnternet'te Keşfetti

“Yalan Dünya”, onun ilk dizisi. Üniversitede Sinema Televizyon okumuş. Tek oyunculuk eğitimi ise utangaçlığını yenmek için Şahika Tekand’dan aldığı dersler. Peki Gülse Birsel’le yolları nasıl kesişmişti?

“Ben arkadaşlarımla birlikte skeç yazıyordum. Yönetmen bir arkadaşımız var, dedi ki ‘Kendinizi göstermek istiyorsanız bunun tek bir mecrası var. Ne ajanslar, ne yönetmenler; internete koyun kendinizi. Yetenekliyseniz görürler’. Hakikaten de öyle oldu, bizim skeçleri internete koyduk. Gülse Birsel oradan gördü ve deneme çekimine çağırdı.”

(Vouge Türkiye Dergisi)

******

Gülse Birsel senaryo konusunda bana göre çok yetenekli bir şahsiyet.

Senaryosunu yazdığı ve kendinin de oynadığı “yalan dünya” dizisinde gördük Gubse Özay’ı. Oynadığı rolün hakkını fazlasıyla veriyordu bana göre.

Ama bu defa başka : senaryosunu kendisinin yazdığı ve Zeliha karakterini canlandırdığı DELİHA filminde harikalar yaratmış.

Hakan Algül’ün yönetmenliğini yaptığı bu filmde Gupse Özay ile birlikte Barış Arduç, Cihan Ercan, Derya Alabora, Esin Eden, Zeynep Çamcı, Hülya Duyar, Cenk Durmazel, Korhan Herduran, Ali Çelik, Nezih Tuncay, Gülay Baltacı ve Jeyan Tözüm gibi büyük bir oyuncu topluluğu da yer almış.

Deli dolu, saf bir o kadar da delikanlı kılıfını üzerine geçirmeye çabalayan babasız bir genç kız.

O kadar doğal ki;  kızması, küsmesi, hüzünlenmesi, kabadayılanması, sevmek isteğine karşın sevmek nasıl olur, nasıl sevilir bilmeme vb. hallerini  mimikleri, duruş vaziyetleri ile muhteşem oynamış…

Bu kadar çok ne zaman güldüm hatırlamıyorum. Mutlaka görmelisiniz.

Tabii bu arada, başta Derya Alabora gibi usta oyuncuya da haksızlık etmemek gerekir. Ve ayrıca diğerleri de bir bütün olarak çok iyi iş çıkarmışlar. Her birine ayrı ayrı alkışlar alkışlar….

******

Hâdiye Kaptan

 

 

 

 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....