Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '06

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Mühür gözlü kediler üşür bu mevsim...

Mühür gözlü kediler üşür bu mevsim...
 

Yapraklar sarı sarı her yerde. Karıncalar, Alman taburları gibi ciddi ciddi gidip geliyorlar. Mayıs sıcağını arıyor gönlüm. Gönlüm gençliğini, yitirdiklerini arıyor. Şehirsiz ve ülkesiz yaşadığı sevinç törenlerini. Gençtik sahi? Umarsız, kanı deli, hesapsız kitapsız gitmeler. Mayıs sıcağını arıyor gönlüm. Burnuma gelen; Dedemin bakkalındaki bisküvi kokusu. Yanına bir gazoz, genzim doluyor. Gönlümdeki teller mızrapsız titriyor. Sonbahar! veriver ellerini.

Kedileri izliyorum. Onlarda beni izliyor. Tavuk olsam, mama olsam, konserve olsam daha çok sevecekler beni belki. Ben de tavuk olmak yerine onlara tavuk veriyorum. Sonbahar geldi arada proteinli yiyecekler vermek gerek. Kocakafa, patisiz, patiş, miço, vahşi hepsi buradalar. Rütbeye göre diziliyor herkes arada yabancı şıllıklar şımarıklık yapıyor ve kocakafa dokunmuyor bu kızlara , aaa ne işler dönüyor!

Sonbahar geldi, geçiyor. Bu mevsim kedilerin üşüme vakti. Yağmur düşecek üstlerine, sırıl sıklam gezecekler. Kimselere görünmeden hastalanacaklar; şanslı olanlar kurtulacak. Onların üstlerini örten bir dam, sıcak bir yuva, tek kişilik battaniyeleri bile yok. Birbirlerine de sarılmazlar artık, mutsuzluk diz boyu.

Yavru bir kedi bulmuştum iki yıl önce. Sırılsıklamdı , on saniyede bir hapşırıyordu. Klinik klinik gezmiştik iyi olsun diye sonunda iyide olmuştu şükür.. Kediler mühür gözlüdür çirkini yoktur. Mühür gözlü kediler üşür bu mevsimde. Geceleri uyansam, üşüyüp ürpersem, üstüme çekecek bir battaniyem var. Lakin bilirim kediler ıslanıyor bu mevsimde.

Evvelki sene bir marangoza dört kedi kulübesi yaptırdım. Adam parayı eline verene kadar garip bir şüpheyle baktı bana. Sanırım beni bir meczup, bir deli zannetmişti. Kediye kulübe mi olurdu ülkemin şehrinde?

Artan yemeklerinizi çöpe atmayın, çöpün yanına koyun. Merak etmeyin bir talihlisi mutlaka çıkacaktır. Muhakkak bir kap içinde bölgenize su koyun. Hayvanlar su olmadan yaşayamaz. Kedilere, köpeklere, kuşlara sahip çıktığımızda İnsanca olan herşeyede sahip çıkmış olacağız.

Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 187
: 1260
Kayıt tarihi
: 02.10.06
 
 

İyiye ve güzele götürmeliyiz Dünyayı. Sürekli daha çok kazanmak, daha yukarıdan bakmaya çalışmak,..