Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

25 Şubat '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Müjdat Gezen 50. Sanat Yılını Kutladı!

Müjdat Gezen 50. Sanat Yılını Kutladı!
 

Hasan Akgün, Müjdat Gezen ve Haldun Dormen


Müjdat Gezen; “Ben para değil, insan biriktirdim.”

Büyükçekmece Belediyesi Sanat Danışmanı Müjdat Gezen’in 50. yılı kutlaması, Tim Maslak Show Center’de gerçekleşti. Kutlamaya, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’ın yanı sıra Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün ve Müjdat Gezen’ in dostları ve öğrencileri katıldı.

Büyükçekmece Atatürk Kültür Merkezi Sanat Danışmanı Müjdat Gezen’i 50.yılını kutlayan Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün Gezen’in topluma örnek gösterilmesi gereken değerli bir sanatçı olduğunu söyledi.

Gece, usta oyuncu Müjdat Gezen’in sanat yaşamının kesitlerinden oluşan filmin izlenilmesi ile başladı. Müjdat Gezen’in yakın arkadaşları, yetiştirdiği öğrenciler, iş ve sanat dünyasının ünlü isimlerinin katıldığı gecede, Halit Kıvanç, Yaman Tüzet, Mustafa Alabora ve Uğur Dündar gibi isimler, sahneye çıkarak Müjdat Gezen ile ilgili anılarını anlattılar. Gecede, Gezen’in 2007 yılında kaybettiği yakın dostu tiyatrocu Savaş Dinçel’in, ‘Şizoşems’ isimli şiiri, Dinçel’in görüntüleri eşliğinde sunuldu. Ayrıca video gösterisinde, Müjdat Gezen’in öğrencileri ve arkadaşları üç cümleyle Gezen’i anlattılar. Sezen Aksu ve Fahir Atakoğlu sahneye çıkarak kısa bir konser verdiler. Gezen’in kızı Elif Gezen ise sahneye çıkarak babası için İstanbul isimli şarkıyı seslendirdi. Gecede, sanat dünyasının ünlü isimleri de fasıl eşliğinde şarkılar söylediler..

Gezen kutlamada yaptığı konuşmada Ziverbey’deki okulunun penceresinden çocuk parkının göründüğünü anlatarak, "Bir baktım bir minik kızağa tırmanmaya çalışıyor, ama o kadar zor çıktı ki, fakat inişi çok kısa sürdü. İşte hayat böyle bir şey. 50’den sonrası çok çabuk aşağı inmeye başlıyor, çıkana, tırmanana kadar da bir hayli zorlanıyorsunuz" diye konuştu.

“100. yılda hepinizi bekliyorum.”

Bugünlere kimseyi incitmeden geldiğini ifade eden Gezen, "İnşallah 100. yılda hepinizi bekliyorum. Muazzez İlmiye Çığ var, benim çok sevdiğim arkadaşım, 95 yaşında, onunla sözleştik 100. yılı birlikte inşallah kutlayacağız" dedi.

Gezen, "Açtığı okul ve huzur evi ile sanatçılara örnek olması gerektiğinin" ifade edilmesi üzerine, şunları kaydetti:

"Ben kendi halimde bugünlere gelmiş biriyim. Hiç öyle iddialarım yok. Benim hayatımda her şey kendiliğinden oldu. Yavaş yavaş her gün bir tuğla koya koya 50. yıla geldik. Beni sevmelerinin sebebi belki şu olmuştur, ben insanları çok sevdim. Yani bir gün bir laf söylemiştim o hoşuma gidiyor, ben hayatım boyunca insan biriktirdim."

Baykal’dan övgü

Deniz Baykal, kutlamada yaptığı konuşmada Müjdat Gezen’in bilgisi ve değerleri çok sağlam bir sanatçı olduğunu belirterek, "Esen rüzgâra göre yelken açan bir insan değil" dedi. Deniz Baykal, Gezen’in sanatına saygı gösteren, değer veren, yeteneklerini, birikimlerini bir sanatçı olarak topluma yansıtırken, bir yandan da bir köklü tiyatro kültürünün toplumda yaygınlaşması için bir devlet kurumu, bir konservatuar gibi sorumluluk üstlenen, eğitim yapan, gençleri yetiştiren, bütün imkânlarını bunun için sunan ve bundan mutluluk duyan, bu yönleriyle örnek bir insan olduğunu kaydetti.

Çok Sayıda Sanatçı Katıldı

Gezen’in sanatçı dostları ve öğrencileri tarafından hazırlanan geceye İstanbul Valisi Muammer Güler, oyuncular Erdal Özyağcılar, Mustafa Alabora, Levent Kırca, Uğur Dündar, Türkan Şoray ve Emel Sayın’ın da aralarında bulunduğu sanat dünyasından çok sayıda davetli katıldı.

Gece, Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün tarafından yaptırılan Müjdat Gezen 50'inci sanat yılı pastasının kesilmesinin ardından sona erdi.

100. Yılda da buluşmak üzere Sayın Müjdat Gezen.

Ben Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün.

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..