Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '13

 
Kategori
Eğitim
 

Müjde, nur topu gibi bir okulumuz daha oldu...

Müjde, nur topu gibi bir okulumuz daha oldu...
 

Didim Özgürses


 

4+4+4 denilen ve ne olduğu pek belli olmayan, anlaşılmayan, duruma göre, ortama göre üzerine eklemeler, çıkarmalar yapılan Eğitim sistemi, ülkemizde hızla İmam Hatip Ortaokullarını doğurmaya başladı… Bir AKP’li milletvekilinin deyişiyle tüm okullar süreç içinde İmam Hatiplere dönüştürülecek… Aydın ilimizin pek çok ilçesinde bu doğum gerçekleşmiş, Didim ilçemiz de ise bunun sancıları yaşanıyordu… Didim gibi bir turizm kentinde bu okula istek çok az olsa da İmam- Hatip ortaokulu açılmazsa olmazdı, mutlaka açılmalıydı… Bir sınıf olsun, iki sınıf olsun, taşımayla da olsa açılmalıydı… Basına yansıyan habere göre, Didim ilçemizde de bu doğum gerçekleşmiş durumda…

Gazi İlkokulu’nun yanında yıllardır boş olan, inşaatında sorunlar olan binanın bir ara öğretmen evi olarak kullanılması düşünülüyordu… Şimdi 6 derslikli bu binada, Didim’in ilk İmam Hatip Ortaokulu açılıyor… Didim’in belde ve köylerinden getirilecek öğrenciler iki derslikli bu binada eğitim görecekler… Bu okula öğrenci yazdırılması için her türlü teşvikin, propagandanın, promosyonun da yapıldığı yapılacağı biliniyor…

Didim, uygulanan sistemin dışında kalamazdı… Bu iktidar için bir ayıp, bir kayıp olurdu… Tüm okulları süreç içinde İmam Hatiplere dönüştürmenin önünde de bir engel olurdu… Zaten bir ölçüde ortaokullarda da seçmeli din ve dine yönelik derslerle bu sistem tamamlanıyordu… Sınavlarda da “Din” ile ilgili soruların soruluyor ve sorulacak olması bu sistemin bu düşüncenin yaygınlaşmasını sağlayacak ve  çok önemli bir zorlama ve oldubitti olacaktır…

Ne diyelim, “böyüklerimiz eyü bilirler”…

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..