Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '16

     
    Kategori
    Bebek - Çocuk
     

    Mükemmel anne değil miyim?

    Hep söylerim çok şükür rahat bir doğum geçirdim 2 saat gibi bir sürede az sancı ile geldi dünyaya minik köftem. Oğlum bağıra çağıra ağlıyordu sesli bir şekilde ağla annecim, ağla bebeğim ben seni elimden geldiğince bu kadar çok ağlatmayacağım ( ki şimdiye kadar da öyle oldu ağlasın sesi açılır dediklerinde bile onun sesi gür açılmasına gerek yok deyip oğlumu susturdum) kontrolleri yapılmış 278 gün sonra oğlum kucağımdaydı, allak bullak olan duygularımla dudaklarım titreye titreye öptüm o mis kokan alnını. Sevincim duygularımı karma karışık etmiş yer ile gök arasında bir yerlerde gidip geliyordum...
     
    Konuya niye buradan girdim ? 
     
    * her doğum farklıdır.
     
    * her annenin doğum da hissettiği duygular farklıdır.
     
    * her bebek farklıdır.
     
    * her çocuk farklıdır.
     
    Her yetişkinin farklı olduğu gibi...
     
    Hamilelikte size iyi olan diğer bir gebeye iyi gelmez, sizin sütünüzü getiren diğer bir annenin sütünü getirmez yada sizin çocuğunuza yaptığınız diğer bir bebeğe iyi gelmez. Bu aralar nedense sosyal medya da  ve özel hayatımız da kendi uyguladıklarını dayatmaya çalışanlar uygulamadığın zaman da tu kakasın diyen insanlar var.
     
    Ben söylenenleri dinlerim ama kendi bildiğimi yaparım, tecrübeli bir annemiyim değilim, uzman mıyım değilim, pedagog muyum hiççççç değilim. Sadece yeni bir anneyim her şeyi oğlu ile öğrenen her anne de olduğu gibi önsezileri olan, okuyup araştıran ve en önemlisi oğlunu iyi tanıyan bir anneyim. Kadın Doğum doktorum Ali Sunay'a hocam çok mu inceliyorum dediğimde yoo bilinçli bir gebe, bilinçli bir annesin demişti. Bence biraz araştırma ve biraz çocuğunu tanıma bu evrede yeterli oluyor.
     
    Çoğu anne çocuğunu komşusunun, arkadaşının hatta sosyal medyadaki bebekler ile kıyaslar. Onun şu su var benim çocuğumda niye yok! Uzun zamandır hep söylerim en NEFRET ettiğim şey "annelerin çocuklarını yarıştırması". İki anne yan yana gelince konu ister istemez çocuklara geliyor ama burada niyet çok önemli!!! 
     
    Benim oğlan şunu söyledi / aaaaa canım benimki onu çoktan söylemişti.
     
    Benim kızımın alerjik bir bünyesi var / aaaaa benimki de başlarda öyleydi umursamadım geçti.
     
    Umursamadan geçen şeylere ben hastayım :) 
     
    İşin özü her bebek farklı, her anne-baba farklıdır. Siz o cümleyi kurup kendi egonuzu tatmin edebilirsiniz ama evladınız üstündeki baskın rolünüzü ortaya çıkarır. 
     
    Çocuğu doğurmak ve karnını doyurmak çok önemli değil. Önemli olan çocuklarımızın gönlünü doyurmak. Hiç bir anne-baba özgüveni yoksun çocuk yetiştirmek istemez taktir etmek önce insanın kendisin de, sonra ailesin de, sonra ise arkadaş çevresin de başlar. 
     
    Oyuncu Anne  - Şermin Çarkacı'nın dediği gibi,
     
    Mükemmel anne değil miyim?
     
    Bu sorunun cevabını ben veremem, siz de veremezsiniz. Bu sorunun cevabını çocuklar verecek. Yıllar sonra... Kalpleriyle, gözleriyle, sözleriyle verecekler. Bazen size öyle bir bakacaklar ki, aranızdaki bağın ne kadar mükemmel bir bağ olduğunu o an anlayacaksınız. Yeri geldiğinde pek çoğumuzun dediği gibi 'annem şunu yapmıyordu ama şunu çooook güzel yapıyordu' diyecekler. Buradaki ayrıntı şu, onlara: her şeyin mükemmel olamayacağını, ama güzelliklere, iyiliklere odaklanmamız gerektiğini küçük yaşlarda öğretebilelim. Onu öğrenemezlerse, kendinimizi de paralasak işe yaramaz.
     
    Sevgiler...
     
    Toplam blog
    : 1
    : 480
    Kayıt tarihi
    : 19.09.16
     
     

    İşinde gücünde oğluna aşık bir anne. Hamileliği, doğumu, oğlu ile yaşadığı güzel anları paylaşmak..