Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '09

 
Kategori
İnançlar
 

Mümin suresi - ha - mim

Ha ; ... Allah burada kullarına seslenerek uyarı yapıp dikkatlerini çekmek istiyor. İlah olan benim. Sizi yaratan, size can (ruh) veren rahmet ve ilimle sizi kuşatıp, her şeyinizden haberdar olan benim.

Sizi iğreti geçici olan yalan dünya ya imtihan etmek için gönderen benim. Sizi geri döndürmek için her canlıya ölü mü gösterip taddıracak, yapıp ettiklerinizden dolayı sizi hesaba çekecek olan yine benim. Size her türlü nimeti, hikmetle rahmeti, sebeplerle azameti verip sabrınızı ölçecek olan benim. Tövbelerinizi kabul edici olan da benim.

Vahye dayalı kitabı okuyun öğrenin doğru yaşayın ki gazap ve azabım yerine lütfumla, rahmetimle merhametimle size davranıp ödüllendireyim. Sonunda hak ile hükmedici olan benim. Ödül veya ceza benim katımdadır.

Herkes ne hak ettiyse onu elinde bulur. Onunla da ceza görür.

Sizden öncekilerden ders alıp yaşayın. Aynı hatalara düşmeyin. Size verilen cüzi aklı iradeyi iyi kullanın. Sonunda sorumlusunuz.

Mim ; ... Ezelde kul ile fıtri sözleşme yapan Allah, geri almak üzere kula emanet can vermiştir. Bu canın doğru yaşaması içinde vahye dayalı broşür kitap göndererek kullarına doğru yolu göstermiştir.

Bir şeyi en iyi tanıyıp bilen elbette onu yaratandır. Kulu en iyi bilen Allah, ahiretin ekin tarlası olan dünyadaki yaşantısı için kılavuz kitapla yön vermiş, Yaşama biçimini göstermiş.

Temizleyip arıtmak için insanın unutkan olduğunu da bilen Allah İnsan kalbinin her an şeytan yada melek gibi düşünüp hayır veya şer yönünde Ameller işleyeceğini bildiğinden dolayı günde beş defa yanılmaya meyilli yapıda yaratılan kula uyarı yapılmaktadır.

Yani günde beş defa huzura varıp Allah’tan af dileyip doğru yola yöneltilmeyi dilemek anlamında olduğunu düşünüyorum.

Herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi ve saygılarımla arz ederim.

Cahit KARAÇ

21.07.2009

 
Toplam blog
: 322
: 1004
Kayıt tarihi
: 08.03.08
 
 

1953 Elbistan doğumluyum. Lise mezunuyum. Kamuda çalışıyorum. Evliyim ve iki çocuk babasıyım. Ken..