Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Murat Saraç'la ''İtalya'ya şiirsel bir yolculuk''

Murat Saraç'la ''İtalya'ya şiirsel bir yolculuk''
 

www.kusadasi.bel.tr adresinden alınmıştır.


 

‘’Siyasetin sanatsal yüzü’’ Murat Saraç

Kuşadası’nda hayata merhaba diyen ve eğitim sürecinden sonra Kuşadası’nı yaşam alanı olarak tercih eden Murat Saraç’la, Kuşadası Turizm Haftası kutlama etkinlikleri esnasında tanışma şansına sahip oldum.

İtalya’nın, Turizm Haftası kutlamalarında konuk ülke olduğu etkinlikler kapsamında; Murat Saraç’ın ‘’İtalya’ya Şiirsel Bir Yolculuk’’ isimli fotoğraf sergisinin açılışında da İzmir İtalya Konsolosu İgor Di Bernardini’nin, onur konuğu olarak katılması güne ayrı bir önem ve anlam katmıştı.

Al kalemi eline, başla bakalım yazmaya! Dedim kendi kendime. Gün olur, dökülür kelimeler sayfalar dolusu, eklenir zincir misali birbirine. Ya iş söyleşi yapmaya gelince!!! Dur hele orda! İşte acemilik dedikleri bu olsa gerek;))) Murat Saraç’la birebir görüşmemde tıkanıp kaldım! Sor bakalım şimdi ne soracaksın? Söyleşi yaptığın kişiye ait başlıca şahsi bilgileri, çeşitli kaynaklardan araştırıp, bulmak belki kolay da! Çarpıcı sorular sorup, aynı çarpıcılıkta yanıtlar alabilmek… İşte maharet burada… Hatalarım olduysa şimdiden af ola;))))

-Murat Bey, sizi yakından tanımak ve tanıtmak dileğindeyim.

-Hay hay… Fotoğraf sanatına ilgim uzun yıllar önce başladı. Yaşadığım ve gezdiğim yerlerdeki gözlemlerimi ve ışığını yakaladığım mekânları fotoğraflarla yansıtmaya çalışıyorum.

-Sizin hakkınızda bazı bilgiler derledim. Kuşadası Belediyesi Meclis Üyesi, Başkan vekili, Kuşadası Kültür ve Turizm Komisyonu Başkanı ve Kuşadası Tanıtma Vakfı(KUTAV) Genel Sekreteri olarak, birçok başarılı çalışmaya imza attığınızı öğrendim. Siyasi ve turizm alanındaki çalışmalarınız yanında sanatsal çalışmalarınız ile ilgili bilgi verir misiniz?

-İtalya’da ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında tüm Dünya’da ivme kazanan toplumsal gerçekçilik, sanat akımlarının hepsini etkilemiş durumda. Çektiğim fotoğraflarda; toplumsal gerçekçiliğe önem veriyor ve vurgulanmasına özen gösteriyorum.

-Peki, bu konuda baz aldığınız hususlar nelerdir? Anlatır mısınız?

-Kültür, sanat ve eğitim en büyük etken. Toplumları birleştiren ve geliştiren önemli bir unsur.

-Fotoğraf ile ilgili sanatsal geçmişinizden biraz bahseder misiniz?

-Fotoğrafla olan ve zamanla tutku haline gelen fotoğraf serüvenim 1991 yılında başladı. ‘’Arte Mission’’ adlı fotoğraf grubunu kurdum. O günlerden, bu günlere çalışmalarımı sürdürüyorum.

-Bu isimde bir fotoğraf grubuna twitter’da rastlamış ve takibe almıştım. Sizin grubunuz olduğunu bilmiyordum. Dili Fransızca ve bu ay ki konusu da bahardı. Bildiğim kadarı ile bu 3. Kişisel serginiz.

-Evet, ilk olarak Fransız kültür Merkezinde ‘’Umuda Dair’’, İtalyan Kültür Merkezinde de ‘’Denize Adanan Yaşamlar’’ isimli sergilerimi gerçekleştirdim.

-Başkaca çalışmalarınız hakkında da bilgi verebilir misiniz?

-Şu an adını ‘’Vize Tatbik Edilemez’’ olarak koymayı planladığım bir proje üzerinde çalışıyorum. Sanatın ve turizmin birlikteliğinin önemini vurgulamak çalışmalarımın ana temeli.

-Son derece profesyonelce çekilmiş, anlamlı fotoğraflarınızı amatör ruhum ve profesyonel olmayan makinem ile fotoğraflayarak, yazıma eklemek istiyorum. Ne denli başarılı olurum bilemem?

- Tabii ki fotoğraflayabilirsiniz. Onur duyarım.

- İnsana, yaşama dair ögelerin vurgulandığı bu anlamlı sergi ve de yoğunluğunuz arasında bu söyleşi için zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

Centilmenliği ön planda, gülen yüzlü ve sanatçı Murat Saraç’a bundan sonraki gerek yaşamında gerekse siyasi, turizm ve sanatsal çalışmalarında başarılar dilerken…

Belki de övünmeyi sevmediğinden bahsetmediği; birçok fotoğrafının, uluslararası dergi ve turizm kataloglarında yer aldığını, çeşitli kurum ve kuruluşlarda saydam gösteriler gerçekleştirdiğine ilişkin bilgileri de dağarcığıma ekledim ve sizlerle paylaşmayı da istedim.

Profesyonelce ve sanat gözü ile anlamlandırılarak çekilen fotoğrafları, sizlere yansıtmakta ne kadar başarılı olduğum tartışılır olsa da ben yine de bu bilgileri paylaşabilmekten dolayı mutlu olduğumu belirtmek isterim.

Sakın bitti sanmayın…;))) Daha neler var neler?

İzlemeye devam edin derim.

Sevgi ve saygılarımla…

 

 

Ayşen Arslangiray Kura

19 Nisan 2012/ Kuşadası

 
Toplam blog
: 533
: 1375
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..