Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '12

 
Kategori
Güncel
 

Müşfik Kenter öldü(?)

Hayatımda en çok sesini/kasetini dinlediğim sanatçıdır...

12 Eylül'den sonra darmadağın olmuştu bizim kuşak... İşte o günlerde kendimizi şiire, sinema, tiyatro ve psikoanalize vurmuştuk... Elbet karşımıza çıkan herşeyi yutmuyorduk... Ancak kendi adıma konuşursam en çok etkilendiğim insanlardan birisidir Müşfik Kenter...

Onu ilk kez Orhan Veli'nin şiirlerini seslendirdiği oyununda canlı olarak seyrettim... Bir kaç kez gittim bu oyuna... Çok etkilenmiştim ... Bakın bu gün itiraf ediyorum; korsan çekimini yapmıştık Bekir arkadaşımla bu oyunun...

Bekir Punar (kendisi avukattır) görmez bir arkadaşımdı... Derslerini bizlerin kasete okuduğu kitaplarını dinleyerek takip ediyordu... Elinde de o döneme göre ultra süper sayılabilecek bir teybi vardı... Normal bir kasetin beş altı katı kayıt kapasitesine sahip kasetlerle çalışıyordu bu teyp... Ve teyp en hassas sesleri kayıt yapabiliyordu... İşte o arkadaşım ve teybiyle gittik bir keresinde oyuna ve baştan sona kaydettik oyunu... Gerçi ondan sonra yine seyrettim oyunu... Hatta Kadırga öğrenci yurdunda oyunun sergilenmesi için ön ayak oldum...

Yüzlerce kez dinledim bu kasetten Orhan Veli'yi... Değil aslında Müşfik Kenter'i... Garip bir duygu bu... Çoğu kez Orhan Veli kimliğiyle Müşfik Kenter kimliği karışıyordu birbirine... Elbet Müşfik Kenter sadece bu oyunla Müşfik Kenter olmadı... Daha başka oyunlarına da gittim onun... Hepsi Usta işiydi çıkardığı oyunların...

Ancak ben onu Orhan Veli gibi gördüm söylerken/oynarken... Orhan Veli'yi de Müşfik Kenter olarak düşündüm hep... Belki hayata bakış açısı, yaşam tarzı vs vs beni böyle düşündürmüştür.... Önemli değil açıklamaya çalışmak bence... Müşfik Kenter sahnede Orhan Veli'ydi zaten... Günlük yaşamında öyle olmasa asla bu kadar etkileyemezdi insanları...

İçim cız etti bu gün öldüğünü duyunca... Ölmek son kez anıldığında gerçek olurmuş... Sanırım bu doğruysa bin kuşağı gömersiniz siz Orhan Veli'yle birlikte...

Güle güle Müşfik abi... Umarım Orhan'la hiç ayrılmazsınız İSTANBUL semalarından... Cennet orası bence... Ama her yeri değil... Sizler benden iyi bilirsiniz... Haa birde sizi çok seven Bayke'ye de selamımı iletin lütfen... Bayke kim mi? Merak etmeyin o sizi bulur mutlaka...

 

 

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..