Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '16

 
Kategori
İnançlar
 

Müslümanlıkta sanki aslolan inkâr; inkâr yoksa insanlıktan çıksa bile fark etmez

Müslümanlıkta sanki aslolan inkâr; inkâr yoksa insanlıktan çıksa bile fark etmez
 

Ya ben bu dini anlamıyorum. Saçının teli görünse tepki var, dinden imandan bahsedip yarı çıplak kadınlarla göbek atana tepki yok. Sokakta laf atana tepki var, kocasına kadın bulacağını söyleyene tepki yok. Namahrem diye yabancı erkeklerin elini sıkmıyor, cihatta mücahit, kız kardeşine nikâh kıyabilir diyen sapık sözde din adamına tepki göstermiyor.

Ben bu dini anlamadım arkadaş. Madem dinin gölü bu kadar geniş serbest yaşayanlara niye kızıyorsunuz ki. Ben aslında bir şey anlıyorum. Aslolan inkâr; inkâr yoksa insanlıktan çıksan bile fark etmiyor. Elhamdülillah diyorsun her haltı yiyorsun. Etiket yani, bir de görüntü.

Ateiste tepki gösteriyorsun. Valla bazı kendine Müslüman diyenler ateiste kurban olsun. Ateist kız kardeşine nikâh kıyar mı? Kocasına kadın arar mı?

Böyle olursa Müslümanlık çok kolay. Yok muta imiş, yok bademlemeymiş bir sürü kaçamağı var. Yani özgür olmanıza gerek yok ki. Bence dindarlar daha özgür.

Burada bir ince nokta var. Dinin içinde olacaksın. Dini yaşamaya çalışacaksın. Sonra önün açık. Elimden geleni yapıyorum diye bir mazeretin de var. Açıklara/serbestlere sanıyorum daha fazla günah işledikleri için değil, dinin dışında göründükleri için tepki var.

Şüphesiz verdiğimiz örnekler istisna. Ama sonuçta her konuda fetva veren ulema bunlara da bir şey söyleyebilir. Söylemiyor neden? Çünkü biri tarikat, diğeri İslami yazar ve öteki hoca. Bunları biz söylesek kim bilir neler olur.

Dinin sırrı anlaşılmıştır. Kabul et gir içine; kusursuz olmak zorunda değilsin. Ama işte bu açık kapı çokça istismar ediliyor. Başı kapalı sözde dindar yazar kocasına kadın arıyor. Başı kapalı olduğu için bu davranışı dinin hoşgörüsüne giriyor. E bize de gösterin hoşgörü! Olmaaaazzz! Başınız kapalı değil!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..