Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Müstâkil Edebi Metinler (1)

_

Âb-ı bârânı temaşâ ediyorum.

(Yağmur suyunu seyrediyorum.)

Bir insîcam, bir kusursuzluk, letâfet yüklü tüm katreler.

(Bir sürekli yağış, bir kusursuzluk, güzellik yüklü tüm damlalar.)

Sanem gibiyim ama, gönlünün leşkeri olmuş bir ataletle de seni tahayyül ediyorum.

( Put gibiyim ama, gönlünün askeri olmuş bir hareketsizlikle de seni hâyâl ediyorum.)

Cem'iyyette, îkbâlinin istikameti neresidir? suâlîni edenlere, O ' dur diyebiliyorum mütereddid kalmadan.

(Toplulukta; yüksek bir makama ya da iyi bir duruma erişirken yönün neresidir? sorusunu soranlara O' dur diyebiliyorum kararsız kalmadan.)

Bilirim, aşkına teşne olmaktandır bu tahriri beyanatım...

(Bilirim, aşkına susamış olmaktandır bu yazılı bildirmelerim...)

İnfirâdsa benim arzum değil bu aralar.

(Yalnızlıksa benim isteğim değil bu aralar.)

İktîzâ, yâni mucip hâl vardır ki, kemmiyât-ı vaz'iyye-î coğrafiyemizin arası açılmış durumdadır.

(Gerekme, yâni gerektirici durum vardır ki, coğrafi koordinatlarımızın arası açılmış durumdadır.)

Pek iyi, lâkin ehemmiyeti var mıdır ?

(Pek güzel, ama önemi var mıdır?)

Ef-îdenin bir olması değil midir yaşamı mânidar kılan?

(Gönüllerin bir olması değil midir yaşamı anlamlı kılan ?)

İsterim elbet ihâta edesin beni, ancak şekvâcı değilim hâlimden...

(İsterim elbet sarıp kuşatasın beni ancak şikâyetçi değilim hâlimden...)

Lâkin bilâ-sen olmak bi-kes olmak gibidir.

(Fakat sensiz olmak kimsesiz olmak gibidir.)

İşbu sebeple bir hâlaskar gerekiyor kurtulmak için bu zâlimden.

(İşte bu yüzden bir kurtarıcı gerekiyor kurtulmak için bu zulüm edenden)

Sabrın sonu ile

 

Hâşiye: Metnin orijinâl şekli için burayı tıklayabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..