Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Mustafa Akaydın, Menderes Türel ve Antalya

Mustafa Akaydın, Menderes Türel ve Antalya
 

  • Konuya şu noktadan girelim… “Ama konumuz Akaydın ve partiniz onu bir daha aday gösteremeyecek diyorum” diye yorumunun bir yerinde bu ifadeleri kullanmış Sayın Veysel Arabacı.
  •  
  • Sayın Veysel Arabacı Milliyet Bloğun kıdemsiz yazarlarından. Henüz daha şunun şurasında bir yıl dahi olmamış blogda yazı yazmaya başlayalı… Sayın Arabacı yorumunu yazmadan önce, bu bloğun bir arşivinin olduğunu ve o arşive bir göz atması gerektiğini bilmesi gerekirdi.
  • 2007 yılından beri üyesi olduğum Milliyet Blog sitesinde, yayınlanmış yüzlerce yazım vardır ve bu yazılar benim hangi siyasi görüşten olduğumu fazlasıyla ortalığa döküp saçmaktadır. Belki her partiden olabilirim ama CHP’li olmadığımı bloğun kıdemli üyeleri zaten bilmektedir.
  •  
  • Konumuz Antalya Büyükşehir Belediyesinin CHP’li Başkanı Mustafa Akaydın…
  •  
  • Mustafa Akaydın’ın eleştirilmeyecek yönleri mi var? Hayır… Mustafa Akaydın’ın da eleştirilecek birçok yönü vardır. Hizmetlerini beğenirsiniz veya beğenmezsiniz. Lakin Mustafa Akaydın’ın icraatleri üzerinden kelam etmek gerekirse, bir önceki dönem Belediye Başkanlığı yapan Menderes Türel’in icraatlerini dile getirmemiz ve bir şehrin parasıyla nasıl rezil edildiğini gözler önüne sermemiz gerekir.
  •  
  • Menderes Türel döneminde Antalya’nın çehresini değiştiren iki ana yatırım söz konusu olmuştur. Antalya kent merkezini çevreleyen alt geçitler ve hafif raylı sistem yatırımları… Ve aynı Menderes Türel, seçim arifesinde Antalya’nın dört bir yanına astığı afişlerle, Antalya’ya nasıl da milyonlarca dolar yatırım yaptıklarını Antalya halkına anlatmaya çalışmıştı. Gözle görülen iki yatırımdan birisi olan hafif raylı sistemin, Antalya kent içi trafiğini nasıl rezil bir hale soktuğunu anlatmanın bir esprisi yoktur. Ki hafif raylı sistem dedikleri yatırım, yapılan harcamalarda ana yatırım kalemini oluşturur. Hafif raylı sistem uğruna, Şarampol caddesinin rezil halini, İsmetpaşa Caddesinin rezil halini, Ali Çetinkaya Caddesinin rezil halini ve en nihayetinde Aspendos Bulvarının rezil halini anlatmaya bilmem gerek var mıdır?
  • Bu bahsetmiş olduğum caddelerde, hafif raylı sistem orta refüjde seyretmektedir ve orta refüj kenarlarında kalan ve araç trafiğine bırakılmış olan yollarda ancak tek araç, oda ucucuna geçmektedir. Araç trafiğine bırakılmış bu yollarda iki araç yanyana seyir halinde olamıyor. Herhangi bir kaza esnasında veya başka bir sorunda, hiçbir koşulda ne ambulans, ne emniyet, ne itfaiye girebilir bu yollara. Yani demem o ki muhteşem! bir yatırımdır hafif raylı sistem. Bir deha! üretimidir adeta.
  •  
  • Diğer bir ana yatırım kalemi olan alt geçitler…
  •  
  • Sayın Veysel Arabacı, benim “Ucube” diye nitelendirdiğim ve “Mühendislik hatalarıyla dolu”  dediğim alt geçitlerden, mühendislik verilerini yayınlamamı istemiş. Doğrusunu isterseniz elimde buna ilişkin zerre olsun bir veri yoktur. Böyle bir verinin olması gerekir mi, doğrusunu isterseniz bu verilere ihtiyaç yoktur, sadece çok af buyurunuz eşek olmamak, bakar kör olmamak yeterlidir. Hadi bunlar bir yana, çevremiz inşaat mühendisleriyle kaynamaktadır ve tekbir tane dahi inşaat mühendisinin bu geçitlere ilişkin “Doğru inşaa edilmişlerdir” dediklerini ben duymadım. Hadi bir başka örnek daha sunalım Sayın Arabacı’ya… Şahsım turizmci olduğundan mütevellit, alt geçitlerden geçmek suretiyle Kemer istikametine götürdüğümüz özellikle İskandinav turistler, bu alt geçitlere yüzleriyle gülmüyorlar. Bilmem anlatabildim mi?
  •  
  • Efendim, Sayın Arabacı, “Güllük alt geçitinde en fazla 10 dakika bekliyorsunuz” diye buyurmuş. Antalya’nın bir ucunda ikâmet eden ben, Antalya’nın diğer ucuna işim gereği gitmekteyim. Trafik yoksa eğer, şehir içi hız uygulaması esasında en fazla 25 dakikalık bir zaman diliminde bu mesafeyi almaktayım. O halde hepi topu 1 km’lik bir alt geçitten geçebilmek için ortalama 10 dakikalık bir zaman kaybı az bir şey midir? Birde diğer bir alt geçit olan, Mevlana Alt geçidine girmeden, Yüzüncüyıl istikametine geçmek için Mevlana kavşağına girebilmek adına kaybettiğimiz zaman için ne buyurmaktasınız? Sanırım bir 10 dakika da bu mevkii de kaybediyorsunuz ve ortalama 25 dakika sürecek olan ulaşımınız, alt geçit ucubeleri sayesinde, ki güya trafik sorununu çözmüş bu alt geçitler, ortalama 17 dakika gibi kesin bir zaman kaybı ile karşılaşıyorsunuz. Şayet bir de bu alt geçitlerde küçük de olsa bir kaza meydana gelmişse, vay halinize…
  •  
  • Sayın Arabacı, “Menderes Türel’e vuracaksan, eski otogardaki bina ile vur” demekte. Dedim ya, bu bloğun bir arşivi vardır ve Sayın Arabacı lütfedip o arşive bakmış olsaydı, bahsettiği ucube bina üzerine ne kadar eleştirel yazılar yazmış olduğumuzu görürdü.
  • Sayın Arabacı bu binanın eleştirilmesi gerektiğini kendisi de dile getirmiş. Aynen öyle, lakin bu binaya eleştirel bir gözle bakan Sayın Arabacı, neden Mustafa Akaydın’ın hezimet yaşamasını istemektedir? Doğrusunu isterseniz Sayın Arabacı ne denli bir çelişkinin içerisine düştüğünün farkında bile değil. İyi güzel de, bu binanın eleştiri konusu yapılmasını isteyen Sayın Arabacı, Mustafa Akaydın sayesinde durdurulmuş olan stadın yeri hususunda ne düşünmektedir, doğrusunu isterseniz merak ediyorum. Mustafa Akaydın sayesinde, Yüzüncüyıl spor kompleksi alanına yapılmak istenen stad inşaatı durduruldu ama geçtiğimiz dönemde Menderes Türel, bu noktaya kazmayı vurmuş ve stad inşaatını başlatmıştı. Başbakan’da en son Antalya’ya geldiğinde, yine aynı yere stadın yapılacağını müjdelemedi mi? Bahsettiğimiz noktaya yapılacak olan stadın Antalya’yı nasıl bir rezilliğin içerisine sokacağını görmek için ne mühendis olmaya, ne mimar olmaya, nede şehir plancısı olmaya gerek var. Sıradan bir yurttaş olmak ve çok af buyurun sadece eşek olmamak yeterlidir.  
  •  
  • Menderes Türel Antalya’ya milyonlarca dolar yatırım yapmakla övündü. Harcanan parayla ortaya çıkan şeyler işte bunlardan ibarettir ve Antalya’yı yerle bir etmiştir bu yatırımlar. Antalya kent merkezinde ulaşım sorununun yegâne kaynağı bu yatırımlar olmuştur. Oysa elinde istimlak yapma yetkisi olan ve kamu kuruluşlarının binalarını yıkarak, bu binaları kent dışına taşıyıp, tramvayı hiç sokmasaydı Menderes Türel, bugün Antalya kent içi trafiği böyle rezalet bir noktada olur muydu? Bu rezilliği çözebilecek bir başkanda hiçbir zaman olmayacaktır. Çünkü bu yapılanları söküp atsan bir türlü, söküp atmasan bir türlü noktasında Antalya…
  • Antalya kent merkezini çekilmez kılan yatırımlar AKP belediyesinden çıkmış ama nedense, hezimete uğraması istenen kişi Başkan Mustafa Akaydın.
  • Mustafa Akaydın’ın hezimete uğramasını isteyenler bir anlatsınlar hele, Mustafa Akaydın, Antalya’ya ne gibi zararlar vermiş? Tek bir tane örnek versinler yeter.
  • Bir tarafta merkezi hükümet tarafından para muslukları kapanmış Antalya’nın, diğer taraftan merkezi hükümetin Antalya Büyük Şehir Belediyesi üzerindeki baskıları… Buna en iyi örnek, merkezi hükümet tarafından diğer bütün CHP’li belediyelere yönelik baskılardır. Allah muhafaza, Mustafa Akaydın küçücük bir mevzuat hatası yapsa, yok mu, merkezi hükümet dişlerini anında gösterecek.
  •  
  • Yani demem o ki, şucu bucu olmak değildir mesele, sadece objektif olabilmektir… Mustafa Akaydın’ın hezimete uğramasını isteyenler, cümbür cemaat gidip stadın ortasında zil takıp oynarlar artık. Gerekçeleri ne olur? İşte orası muamma…
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..